پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حمله

مدیر مدرسه علمیه شهرستان اشتهارد به خبرگزاری حوزه گفت: خوشبختانه در این حادثه تلفات جانی ومصدومیت نداشتیم وفقط خسارتی به پنجره ها وشیسشه های مدرسه علمیه صورت گرفته است...تعدادی از عوامل اصلی این حادثه توسط نیروهای امنیتی وانتظامی دستگیر شده که برخی از این افراد عامل بودند ولی برخی نیز اظهار پشیمانی وندامت کرده اند.

حجت الاسلام علی هندیانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن اظهار تاسف از اقدام اخیر اغتشاشگران در حمله به حوزه علمیه این شهر گفت: متاسفانه دشمنان ومنافقین در چند روز اخیر مدام در شبکه های ماهواره ای وفضای مجازی مردم را تحریک کرده تا در کف خیابانها به مطالبات جدی آنها رسیدگی شود.

وی اظهار کرد: تجمع این افراد روز جمعه با هدف حمله به حوزه از ساعت ۱۸:۳۰ در مرکز شهر آغاز شد که البته نیروی انتظامی هم حضور داشت،  واین افراد سپس به خیابانهای اطراف رفتند و بعد از نماز مغرب و عشاء به سمت حوزه امیرالمومنین(ع) اشتهارد حرکت کردند.

مدیر مدرسه امیرالمومنین(ع) شهراشتهارد خاطرنشان کرد: آنها در ابتدا شعارهای هنجارشکنانه سردادند؛ می خواستند درب حوزه علمیه را بشکنند و وارد شوند که نتوانستند؛ سپس با سنگ و آجر شیشه های بیرونی نمازخانه و حجره ها را شکستند و شعارهای نامناسبی بر ضد روحانیت دادند و بعد از مدتی هم به سمت مرکز بسیج شهرستان رفتند.

استاد حوزه علمیه استان البرز با بیان این مطلب که از صبح واقعه از قصد آشوبگران اطلاع یافته بودیم، عنوان کرد: به این جهت، مدرسه را از طلاب خالی کرده، آنها را به منازلشان فرستاده بودیم و درب حوزه را بسته بودیم و تقریبا به درب بسته خورده بودند و تقریبا حدود یکربع بیشتر جلوی حوزه نبودند.

حجت الاسلام هندیانی تصریح کرد:به دلیل اقدامات حفاظتی که برای مدرسه داشتیم ،اغتشاشگران موفق نشدند که به اهداف از قبل برنامه ریزی شده خود دست پیدا نمایند و به در بسته خوردند.

استاد حوزه علمیه استان البرز عنوان کرد:خوشبختانه در این حادثه تلفات جانی ومصدومیت نداشتیم وفقط خسارتی به پنجره ها وشیسشه های مدرسه علمیه صورت گرفته است.

 حجت الاسلام هندیانی ادامه داد: تعدادی از عوامل اصلی این حادثه توسط نیروهای امنیتی وانتظامی دستگیر شده که برخی از این افراد عامل بودند ولی برخی نیز اظهار پشیمانی وندامت کرده اند.

خاطر نشان می شود خبرگزاری حوزه، در راستای رسالت حرفه ای خود، نخستین رسانه ای بود که خبر مربوط به حمله افراد فریب خورده به حوزه علمیه اشتهارد را منتشر کرد که به دلیل فوریت در انتشار خبر، از تصاویر آرشیوی بهره گرفت اما بعضی کانالها همچون آمدنیوز در این خصوص جوسازی کردند که این تصویر مربوط به حوزه علمیه تاکستان است نه اشتهارد! بنابراین روحانیون دروغگو هستند!!! در حالی که استفاده از تصاویر آرشیوی و نمادین برای اخبار فوری، امری معمول و متداول در تمام رسانه هاست.

حوزه علمیه اشتهارد / خبرگزاری حوزه

 

حوزه علمیه اشتهارد / خبرگزاری حوزه

 

حوزه علمیه اشتهارد / خبرگزاری حوزه

حوزه علمیه اشتهارد / خبرگزاری حوزه

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha