جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رضازاده

حوزه/ عضو شورای عالی مدیریت حوزه علمیه خراسان با بیان این که اگر افراد مغرض و جاهل اهانتی به شما طلاب دادند باید بدانید که این اهانت دلیل بر عظمت شماست، گفت: اگر در شرایطی احساس کردید که رسانه های خارج و دشمنان نظام و انقلاب علیه شما حرف می زنند باید بدانید که این دلیل برعزت شما طلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین  نجفعلی رضازاده، از علمای حوزه علمیه خراسان در اختتامیه سومین اردوی علمی تخصصی استعدادهای برتر در مجتمع فرهنگی اقامتی آفتاب ولایت به روایاتی از فضائل امام رضا(ع) در روز زیارتی ایشان اشاره و بیان کرد: از امام موسی بن جعفر(ع) چنین روایت شده که می فرمایند زیارت فرزندم معادل ۷۰ هزار حج است؛ کسانی که به زیارت فرزندم می آیند مقامشان بالاتر از همه زائرین است.

وی در روایت دیگری با بیان این که از حضرت جواد الائمه(ع) این چنین آمده که کسی که پدرم را در طوس زیارت کند در حالی که عارف به حقش باشد من از طرف خداوند سبحان بهشت برین را برای او ضمانت می کنم، تصریح کرد: امام رضا(ع) نیز در روایاتی این چنین بیان می کنند که کسی که مرا زیارت کند، من او را در روز قیامت و در چندین جا ملاقات خواهم کرد و زمانی که بخواهند پرونده عملش را به دستش بدهند به کمکش می آیم.

حجت الاسلام و المسلمین رضازاده افزود: امام صادق(ع) به فرزندشان موسی بن جعفر(ع) فرمودند عالم آل محمد در ذریه توست و کاش من او را درک می کردم و امام صادق(ع) با همه علاقه به درک وجود امام رضا(ع)، ۱۵ روز قبل از تولد ایشان به شهادت رسیدند.

عضو شورای عالی مدیریت حوزه علمیه خراسان با بیان این که شخصی به نام ابن ابی ضحاک روزی به علی ابن موسی الرضا(ع) اشاره و چنین بیان کرد که ایشان بهترین اهل زمین و عالم ترین و عابدترین انسان هاست، خاطر نشان کرد: در جایی دیگر در تاریخ آمده شخصی به نام ابن یونس نزد مأمون آمد و دید امام رضا(ع) در کنار مأمون نشسته اند و خطاب به مأمون گفت مراقب خودت باش که ایشان آنقدر بین مردم موقعیت دارد که حتی ممکن است مردم ایشان را به جای خدا بپرستند.

وی با بیان این که در روایتی از ابراهیم ابن عباس آمده است که می گوید: هرگز ندیدم که امام رضا(ع) با سخنش کسی را اذیت کند و یا هرگز ندیدم سخن کسی را قبل از آنکه به پایان برسد قطع کند، تصریح کرد: هر گرفتاری که به ایشان مراجعه می کرد اگر در حد توان امام بود قطعا به او کمک می کرد و کسی را ناامید برنمی گرداند.

عضو شورای عالی مدیریت حوزه علمیه خراسان ادامه داد: ابراهیم ابن عباس چنین می گوید که هرگز دیده نشد ایشان در حضور حتی یک نفر پای خود را دراز کنند و برای همان یک نفر کمال احترام را قائل بودند؛ هرگز ندیدم ایشان کسی از غلامان و موالیانش را ناسزا بگوید ایشان هیچ گاه با صدای بلند نمی خندیدند و هرگز نمی گذاشت صدای کسی از خانه ایشان بلند شود تا مبادا همسایگان ایشان اذیت شوند. علی ابن موسی الرضا(ع) از این قبیل کارها و امور خیر بسیار انجام می داد و امکان ندارد کسی مثل امام رضا(ع) را پیدا کنیم که چنین برخوردهایی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین  رضازاده با بیان این که کسی که وارد حوزه شد هدفش این است که پس از پایان تحصیلات وارد میدان شده و وسیله نجات و راهنمای مردم باشد، ابراز کرد: مرحوم شهید بهشتی چنین می گفت که مَثَل روحانی و مردم، مثل ماهی و دریاست؛ همانطور که ماهی حیاتش وابسته به آب و در دریاست و اگر از آب دور بیافتد، موجب مرگ او می شود روحانی نیز بعد از پایان تحصیلات حیاتش در این است که راهنمای مردم بوده و با مردم همراه باشد.

وی با بیان این که اگر بخواهید راهنمای مردم باشید باید با عمل آنان را به مذهب تشیع دعوت کنید، خاطر نشان کرد: رفتارتات باید الگو باشید چراکه بهترین تبلیغ برای مذهب تشیع برخورد خوب و شایسته با مردم است؛ در حقیقت مذهب تشیع و حوزه علمیه شیعه همیشه افراد با برخورد خوب تربیت می کند و اگر برخوردتان خوب نباشد نتیجه چندانی نخواهید گرفت.

عضو شورای عالی مدیریت حوزه علمیه خراسان با بیان این که شما طلاب باید اولا خدا را شکر کنید که طلبه هستید و دوما خداوند را شاکر باشید که جزو نخبگان حوزه علمیه قم قرار گرفته اید، اظهار کرد: اگر کسی نعمت خدا را شکر کند آن نعمتش فزونی و تکامل می یابد و اگر شکر آن را به جا نیاورد آن نعمت از شما گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین  رضازاده افزود: مردم باید توجه داشته باشند که شکر نعمت شیعه بودن را به جا بیاورند؛ از سوی دیکر هر موجودی که خدا برایش روزی تعیین کرده، باید به دنبال روزی اش حرکت کند اما طالب علم روزی اش خودبه خود به او می رسد.

وی  در ادامه گفت: علامه بحرالعلوم که از دنیا رفت یکی از بزرگان ایشان را در خواب دید و پرسید حال تان چطور است؟ علامه بحرالعلوم به وی گفته است که الحمدالله خوبم اما برای بنده در دنیا یک پیشامدی انجام نشد که در راه اسلام و خدا به من اهانتی شود و آبرویم در راه اسلام بریزد لذا اکنون به آن مقام والا نرسیده ام.

عضو شورای عالی مدیریت حوزه علمیه خراسان با بیان این که اگر افراد مغرض و جاهل اهانتی به شما طلاب دادند باید بدانید که این اهانت دلیل بر عظمت شماست و نه اینکه در جایگاه خواری هستید، حجت الاسلام و المسلمین رضازاده با بیان این که امروز دشمنان نظام و انقلاب علیه روحانیت شیعه سخن می گویند و با آنان دشمنی دارند چراکه می دانند آنان می توانند تحولی در نظام ایجاد کنند، افزود: امروز شما موقعیت ویژه ای در میان مردم دارید و خداوند به شما استعدادی داده است که جزو نخبگان حوزه باشید؛ بنابراین باید از خداوند متعال بخواهید در آینده بتوانید راهنمای مردم بوده و آنان را از گمراهی شان در صحنه های مختلف زندگی نجات دهید.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha