جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ازدواج

حوزه/ مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌ شرقی از تجلیل فعالین و خیرین موسسات خیریه ازدواج، واقفان خیر ازدواج، ائمه جماعات فعال در حوزه ازدواج، دستگاه ها و مساجد یا کانون های فعال در امر ازدواج خبر داد.

ایوب بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، از برگزاری هشتمین آیین تجلیل از از خیرین و خادمین امر ازدواج در استان خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره از ساعت ۱۷ روز ۲۲ مردادماه، در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به محورهای این جشنواره گفت: در این جشنواره از فعالین و خیرین موسسات خیریه ازدواج، واقفان خیر ازدواج، ائمه جماعات فعال در حوزه ازدواج، مراکز مشاوره و مشاور فعال امر ازدواج، خیرین جهیزیه، بانک های فعال در حوزه ازدواج، دستگاه ها و مساجد یا کانون های فعال در امر ازدواج و سایر محورها تجلیل خواهد شد.

بهتاج در ادامه با اشاره به اهمیت ازدواج اظهار کرد: ازدواج به عنوان مهم‌ ترین و اساسی‌ ترین تصمیم سرنوشت ‌‌ساز در زندگی جوانان مورد توجه خاصی است، مسایل و مشکلات موجود در حوزه ازدواج از جمله افزایش میانگین سن ازدواج جوانان و کاهش تمایل به ازدواج در میان برخی از آنها و به دنبال آن مشکلات اجتماعی و فرهنگی، این ضرورت را ایجاب می ‌کند که فرهنگ‌ سازی گسترده و موج ‌آفرینی فراگیری در راستای فرهنگ صحیح الگوی ازدواج آسان و آگاهانه در جامعه انجام شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی ادامه داد: در فرایند ازدواج، این فرهنگ‌ سازی و تغییر در باورها و ارزش‌ های اجتماعی است که می ‌تواند نقش مؤثرتری در تسهیل ازدواج جوانان داشته و عامل بسیار مهم و حیاتی در کاهش معضلات اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: الگوسازی در خانواده و فرهنگسازی ازدواج آسان نیاز اصلی جامعه کنونی بوده و مشکل ازدواج آسان جوانان در کنار خوشبختی، آینده جوانان و نیازهای مسکن و شغل باید حل شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha