جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روز خبرنگار

حوزه/حجت‌الاسلام پیشاهنگ با بیان اینکه رسالت خبرنگار در آگاهی و بصیرت بخشی به جامعه همانند نقش ائمه (ع) است، گفت: پیامبران و معصومین (ع) واقعیات را برای مردم بیان می‌کردند و خبرنگاران جامعه اسلامی هم باید در همین راه قدم بگذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام محسن پیشاهنگ اظهار داشت: با پیشرفت علم و تکنولوژی، خبرها خیلی سریع منتقل می‌شود و نقش خبرنگاران در صحت و درستی اخبار، حساس‌تر و مهم‌تر شده است.

مسئول اداره فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی مشهد تصریح کرد: شایعه اگر به‌عنوان ویروس تعریف شود، خبرنگار باید نقش طبیب را ایفا کند و ویروس‌ها را شناسایی نموده و جلو انتشار آن را بگیرد و مطلب را در قالب صحیح و درست نشر دهد.

وی افزود: اگر شایعه در سطح گسترده پخش‌شده باشد خبرنگاران به بهترین شکل می‌توانند به‌عنوان حلقه‌های اتصال مردم با مسئولان، ماجرا را روشن کنند و منبع خبر را پیدا نمایند تا ماجرای واقعی و حقیقت موضوع روشن شود.

حجت‌الاسلام پیشاهنگ با بیان اینکه خبرنگار زمانی می‌تواند نقش خود را به‌درستی ایفا کند که رسالت خود را به‌خوبی انجام داده باشد، خاطرنشان کرد: در مواقع حساس، خبرنگاری مورد اعتماد خواهد بود که کارنامه‌اش نزد مردم موردقبول باشد، دخل و تصرف در اخبار نداشته و شفاف باشد.

وی افزود: بهترین راه برای تسلط خبرنگار بر فضای جامعه این است که مانند طبیب ویروس را شناسایی کند و اجازه تکثیر آن را ندهد و در صورت تکثیر، با دلایل قانع‌کننده خلاف آن را ثابت کند.

مسئول اداره فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی مشهد با بیان اینکه رسالت خبرنگار در آگاهی و بصیرت بخشی به جامعه همانند نقش ائمه (ع) است، گفت: پیامبران و معصومین (ع) واقعیات را برای مردم بیان می‌کردند و خبرنگاران جامعه اسلامی هم باید در همین راه قدم بگذارند.

وی افزود: هر روز در فضای مجازی کلیپ‌های مختلف منتشر می‌شود، کلیپ‌هایی که گاه باعث کشته شدن افراد و یا از بین رفتن اعتبار آنان می‌شود، پس از بررسی کلیپ‌های مزبور مشخص می‌شود کلیپ منتشره تقطیع چند دقیقه از یک سخنرانی مفصل و چسباندن چند مطلب به همدیگر است که در اینجا کار خبرنگاران با توجه به رسالت شغلی آن‌ها اهمیت خود را بیش‌ازپیش نمایان می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha