شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام کریمی

حوزه/ طی حکمی از سوی مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان قزوین ،حجت الاسلام مرتضی کریمی به عنوان رئیس جدید اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان قزوین منصوب و از تلاشهای ارزشمند مدیر سابق این مجموعه قدردانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مرتضی کریمی، در مراسم معارفه رئیس جدید اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان قزوین که با حضور جمعی از اساتید حوزه علمیه قزوین ومدیران ومسئولین هیات امنای بقاع متبرکه حضور داشتند ،ضمن قدردانی از اعتماد مدیر کل جدید اوقاف وامور خیریه استان و همچنین تلاشهای ماندگار حجت الاسلام نوروزی گفت: قطعا اینجانب وبقیه همکاران با وحدت وهمدلی  در این مسئولیت خطیر ادامه دهنده تلاشهای خوب وماندگار حجت الاسلام نوروزی خواهیم بود.

حجت الاسلام کریمی بیان کرد: سنت حسنه وقف بسیاری از مشکلات جامعه را از بین می برد  وبا گفتمانی که در سنت حسنه وقف وجود دارد بسیاری از مشکلات و کاستی های جامعه برطرف خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان قزوین تصریح کرد: یکی از کارکردهای اصلی فرهنگ وقف در اسلام، تلاش برای از میان برداشتن فقر و فقرزدایی است و با توجه به این‌که تنگدستی که بنا به فرموده ی مولای متقیان علی(ع)، بزرگ‌تر از مرگ است، آفتی برای جوامع انسانی به شمار می‌آید که از رهگذر آن، گاه ایمان و اعتقاد مذهبی افراد نیز دچار تزلزل و زوال می‌گردد.

وی تصریح کرد: برای شکوفایی وقف در جامعه باید فرهنگ وقف را ترویج کرد. برای این منظور تنها یک نهاد یا ارگان مسئول نیست، بلکه همه‌ی دستگاه‌های تبلیغی و اجرایی کشور موظفند تا در جهت اعتلای فرهنگ وقف در جامعه با یکدیگر همکاری کرده و زمینه‌های شکوفایی آن را فراهم آورند.

حجت الاسلام کریمی اظهارکرد: هر چند عمل به وقف از سوی مردم مهم‌ترین راه گسترش فرهنگ وقف است، اما باید توجه داشت که مردم، نیازمند راهنمایی و آموزش‌های دینی عملی در این زمینه هستند.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه، مبلغان دینی، ائمه جماعات، حوزه های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی و... از جمله نهاد ها  هایی هستند که در چگونگی ترویج و اشاعه‌ی فرهنگ وقف در جامعه نقش اساسی دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha