جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی

حوزه/ رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: یکی از رسالت های مهم امروز خبرنگاران جامعه ما ، مطالبه گری منصفانه از مسئولان در زمینه حل مشکلات است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن نظری شاهرودی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن گرامیداشت هفدهم مردادماه روز شهادت شهید اهل رسانه، محمود صارمی و تبریک این روز به همه خبرنگاران ابراز داشت: با توجه به این که امروز بسیاری از مردم از حیث مشکلات اقتصادی در تنگنا هستند، یکی از رسالت های جدی خبرنگاران و فعالان رسانه ای باید مطالبه گری از مسئولان در راستای حل این مشکلات باشد که البته این مساله باید بر اساس اصل انصاف و با توجه به واقعیت های کشور صورت گیرد.

وی افزود: در عین حال خبرنگاران نباید از مساله منافع ملی و خنثی کردن توطئه های دشمن مبنی بر نااُمید کردن مردم غافل شوند چه آن که اینک خبرنگاران متعهد و صادق در خط مقدم جنگ نرم ما با دشمن قرار دارند.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ادامه به بیان مهم ترین شاخصه های خبرنگار تراز نظام و انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: داشتن تعهد و تخصص لازم، صداقت و رفتار درست و حرفه ای و نیز توجه جدی به منافع کشور و نظام و انقلاب از جمله این شاخص هاست که باعث می شود یک خبرنگار در کار خود موفق باشد و در عین حال به عنوان یک انسان مسلمان و متعهد به رسالت خویش به درستی عمل نماید.

وی همچنین تاکید کرد: اساساً در پرتو فعالیت درست و متعهدانه جامعه خبری و فعالان رسانه ای است که زمینه مناسب برای رشد و تعالی جامعه در عرصه های مختلف و حل تدریجی مشکلات و کمبودها فراهم می شود و از این رو خبرنگاران نقش بسیار مهمی در تحولات اجتماعی و فرهنگی و سیاسی دارند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha