پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام بخشی

حوزه/ مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی با بیان اینکه وقف سبب ایجاد خیر و برکت فراوانی در جامعه بوده و مردم متمایل به انجام وقف هستند، گفت: با توجه به اینکه موقوفات، درد قشر ضعیف جامعه را برطرف می‌کنند، لذا باید بیشتر آن را ترویج داد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت‌الاسلام بخشی پور مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: وقف مقوله‌ای است که از دیرباز در جامعه رونق داشته است.

وی با بیان این که وقف بزرگ ترین عامل انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر است،تصریح کرد:در بحث وقف آثار و برکات فراوانی را از گذشته تا به امروز در جامعه شاهد بوده ایم.

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی تصریح کرد:وقف در اسلام یک امتیاز نسبت به همه ادیان و اندیشه ها و یک ذخیره عظیم اسلامی محسوب می شود.

حجت الاسلام بخشی ادامه داد: اگر چه در برهه ای از زمان، وقف مورد غفلت واقع شده، ولی موضوع وقف، موضوع جامعه است و موضوع فردی نیست.

وی متذکر شد:با توجه به اینکه موقوفات، درد قشر ضعیف جامعه را برطرف می‌کنند، لذا باید بیشتر آن را ترویج داد.

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی از اصحاب رسانه به عنوان چشمان بینای جامعه یاد کرد و افزود: خبرنگاران بایستی یاری کنندگان اوقاف در راستای ترویج فرهنگ وقف در جامعه باشند.

وی گفت: وقف سبب ایجاد خیر و برکت فراوانی در جامعه بوده و مردم متمایل به انجام وقف هستند، اما از چگونگی آن آگاهی ندارند و باید در این خصوص رسانه ها بیشتر از گذشته به کمک اوقاف بیایند.

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی ابراز کرد:در بیمارستان رازی بیرجند 20 هزار و 888 متر ملک موقوفه دارد که تجاری بوده، اما تغییر کاربری به درمانی داده اند و در سطح کل شهرستان ها اراضی موقوفه خرد داریم.

حجت الاسلام بخشی با بیان این که یکی از حوزه ها حوزه فرهنگی و اجتماعی یعنی اجرای امینانه نیت موقوفات است، گفت: اوقاف استان50 هزار رقبه دارد، آبلوله بیرجند موقوفه ای مال اوقاف است که نمی توان به آن دست زد و اوقاف نمی تواند با توجه به ابهاماتی که وجود دارد، اقدامی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه تعداد 37وقف جدید از ابتدای سال جاری در سامانه ثبت شده، عنوان کرد: در آمد موقوفات در چهار ماهه نخست سال جاری،98 درصد محقق شده است.

 

انتهای پیام/ا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha