جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تور بازدید از اماکن اسلامی، برای افشای تاریخچه اسلام در نیویورک

حوزه/ یک دانشجوی مسلمان آمریکایی که دکترای مطالعات اسلامی در دانشگاه کارولینای شمالی می خواند، تور بازدید از مراکز دینی در شهر نیویورک را راه اندازی کرده تا تاریخ حقیقی اسلام در این شهر را آشکار کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک دانشجوی مسلمان آمریکایی در شهر نیویورک، یکی از بزرگترین شهرها با بیشترین تقسیمات قومیتی و دینی، قصد دارد با ایجاد تورهای بازدید از مراکز دینی، تاریخ چند قرن گذشته اسلام در در این شهر آشکار کند.

کاترین مریمان، این دانشجوی دکترای مطالعات اسلامی از دانشگاه کارولینای شمالی در این باره به خبرنگاران گفت: پاسخ به تورها بی اندازه  مثبت بوده است و مردم سنین مختلف و از مشاغل و مذاهب مختلف را جذب خودش کرده و شرکت کنندگانی را کنار همدیگر جمع می کند که ممکن است به شکل دیگری ملاقات نداشته باشند.

مریمان گفت: گردشگران و شهروندان نیویورکی عاشق اکتشاف تاریخ و فرهنگ این مکان ها هستند، اما همه تاریخچه و روایات به شکل عادلانه حفظ یا به اشتراک گذاشته نشده اند.

وی افزود: به استثنای حضور مالکوم ایکس در اواسط قرن بیستم، مردم از راه های مختلفی که مسلمانان در دهه 1600 میلادی بخشی از این شهر بوده اند، آگاه نیستند. گذشته از این مسئله  خارج از زندگی دینی، مسلمانان در مشاغل مختلف مانند معلم، دکتر و مهندس و غیره  به خدمت مشغول هستند و نقش قابل توجهی در رشد و تکاپوی جامعه ایفاء می کنند.

گفتنی است  این تور برای نخستین بار در سال 2014 راه اندازی شد که شامل 5 بار بازدید در سال بود و شامل صفحه ای در فیس بوک با عنوان «تور تاریخ مسلمانان در نیویورک» نیز می شد. از نخستین مراکز بازدید گردشگرانن، کتابفروشی یادبود ملی آفریقایی است. جایی که مالکوم ایکس در آن نخستین بار درباره تاریخ آفریقا و خاورمیانه مطالعه انجام داده بود. هم اکنون به جز بازدید از محله هارلم، از محله های وال استریت نیز قرار است بازدید به عمل بیاید که شامل محل زندگی مسلمانان آفریقایی تبار، مهاجران سوریه ای در اوایل قرن بیستم و همچنین ملوانان دریایی آسیای جنوب شرقی و شرق آفریقا است که در بندر کار می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha