جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تقی متقی

حوزه/ عضو انجمن قلم حوزه علمیه قم گفت: یکی از اثربخش ترین فعالیت ها در زمینه ترویج فرهنگ کتاب خوانی این است که هر یک از ما کتب مفید و پرمحتوا را در شبکه های اجتماعی به دیگران معرفی کنیم.

تقی متقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به این که ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی به صرف شعار دادن و آمار دادن محقق نمی شود، ابراز داشت: علاوه بر وظیفه مسئولان در زمینه های حمایتی و فراهم کردن بسترهای تسهیلاتی از منظر نهاد حاکمیت، هر شهروندی که دغدغه کتاب و کتاب خوانی دارد نیز باید در این راستا سهم و وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

وی افزود: کم ترین کار هم این می تواند باشد که در جمع های دوستانه و یا در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به معرفی کتب خوب و پرمحتوا و مفید بپردازیم و این کار را برای خود یک تکلیف فرهنگی بدانیم.

این محقق و نویسنده حوزوی همچنین خاطرنشان کرد: بی شک از جمله رموز توفیق در زمینه فعالیت های فرهنگی به خصوص بحث کتاب و کتاب خوانی این است که ما اهمیت فراوانی به بحث اطلاع رسانی بدهیم.

وی گفت: در این بین بی شک فضای مجازی با توجه به گستردگی استفاده از آن برای اقشار مختلف، امکان و ظرفیت خوبی است که ما باید استفاده درستی از آن در مسیر اهداف فرهنگی به ویژه افزایش سرانه مطالعه در کشور داشته باشیم.

وی همچنین در خاتمه با بیان این که دغدغه مندی افراد کتاب خوان برای افزایش سرانه مطالعه اعضای جامعه ، بهترین عامل در این راستاست، یادآور شد: یکی از امور خوب و ارزشمندی که گاه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از سوی افراد و گروه های دغدغه مند انجام می شود معرفی کتاب های ارزشمندی است که در عرصه های مختلف نوشته شده و پشت آن ها نویسنده یا ناشر متعهدی است که بیش از هر چیز علاقه مند به نشر فرهنگ مطالعه در کشور است.

۳۱۳/۸

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha