چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام مختاری

حوزه/ امام جمعه موقت بیرجند گفت: حضور ایرانی‌ها به عنوان نمایندگان مکتب شیعه در سفر حج حائز اهمیت است و حضورشان در حج باعث خنثی‌شدن اخبار مسموم وهابی‌ها و استکبار علیه شیعه می‌شود که می‌خواهند شیعه را به عنوان مشرک یا کافر معرفی کنند، درحالی که شیعه اهل قرآن، نماز و دعا است.

حجت‌الاسلام محمد مختاری امام جمعه موقت بیرجند و روحانی یکی از کاروان‌های حج شهر بیرجند در گفت‌وگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، گفت: اهمیت حج در آیات قرآن بارها ذکر شده و با توجه به آیه 97 سوره مائده، حج مایه استواری و قیام جامعه اسلامی است.

وی با بیان این که حج موجب ساخته‌شدن افراد و حرکت جامعه بر اساس تولی و تبری و انسجام جامعه اسلامی علیه دشمنان می‌شود، افزود: متأسفانه به دلیل این‌که حرمین شریفین در اختیار خائنان است، از ظرفیت‌های حج استفاده کافی نمی‌شود.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: معنویت حج به قدری بالاست که حتی افرادی که در ایران به میزان زیاد، اهل دین و دیانت و مذهبی نیستند، در آن‌جا در حال و هوای معنوی قرار می‌گیرند و در انتهای سفر، دوست ندارند آن‌جا را ترک کنند و با اشک از مکه خارج می‌شوند.

وی بیان کرد: حضور ایرانی‌ها به عنوان نمایندگان مکتب شیعه در سفر حج حائز اهمیت است و حضورشان در حج باعث خنثی‌شدن اخبار مسموم وهابی‌ها و استکبار علیه شیعه می‌شود که می‌خواهند شیعه را به عنوان مشرک یا کافر معرفی کنند، درحالی که شیعه اهل قرآن، نماز و دعا است.

حجت الاسلام مختاری گفت: حضور ایرانیان در سفر حج به عنوان ایرانی نیز از جهت دیگر حائز اهمیت است و به شایعات و تهمت‌هایی که در مورد ایرانیان و نظام ایران زده می‌شود، خاتمه می‌دهد، زیرا ایران برخلاف بسیاری ازکشورها حامی دیگر کشورهای مسلمان است.

وی بیان کرد: بهترین توشه حج همان بهترین توشه قیامت یعنی تقوا است و در واقع تمام اعمال حج، تمرین خدامحوری است چراکه تمام بدبختی‌های انسان ناشی از خودمحوری و دنیامحوری است.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: در کاروان‌ها نکات لازم پیرامون حج آموزش داده می‌شود و زائران با داشتن دقت کافی می‌توانند انسانی خدایی برگردند.

حجت الاسلام مختاری گفت: یکی از فواید مسجدها، ایجاد وحدت است و مسجدالحرام و کعبه باعث ایجاد وحدت مسلمانان در سطح جهانی می‌شود.

وی با بیان این‌که رمز اصلی سفر حج، ایجاد وحدت و همدلی بین مسلمانان است افزود: مسلمانان در این سفر باید بکوشند در جهت تعالی اسلام گام برداشته و فرهنگ استکبارستیزی و ظلم‌ستیزی را در خود تقویت کنند و اگرهمه مسلمانان، منسجم عمل کنند، اسلام می‌تواند به یک قطب جهانی تبدیل شود.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: متأسفانه چون افراد شایسته در رأس دولت‌های دیگر کشورهای مسلمان قرار نمی‌گیرند و افرادی تشنه مال و قدرت در رأس قرار می‌گیرند، باید بیداری در بین مردم شکل بگیرد تا به امید خداوند بتوانند دولت‌ها را اصلاح کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha