جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین فرحانی ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین فرحانی، بر لزوم توانمندسازی جوانان برای اشتغال درون‌زا تأکید کرد و گفت: آموزش مهارتی در فرآیند توسعه اشتغال و آن هم بر پایه تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص کلید راهگشای توسعه کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به وضعیت نا مناسب اقتصاد کشور، بر لزوم توانمندسازی جوانان برای اشتغال درون‌زا، تأکید کرد و اظهار داشت: آموزش مهارتی بهترین تدبیر برای توانمندسازی، ارتقای توان علمی و اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که با توجه به آمار بالای بیکاری در میان قشر دانشجو و فارغ‌التحصیل دانشگاهی، نقش به سزایی در اشتغال و ورود این قشر پس از اتمام دوره دانشگاهی به بازار کار خواهد داشت.

وی با بیان اینکه آموزش مهارتی در فرآیند توسعه اشتغال و آن هم بر پایه تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص کلید راهگشای توسعه کشور است، تصریح کرد: صنعت باید نیروی انسانی خود را از ارتباط بین دانشگاه و فنی و حرفه‌ای تأمین کند و این دو مرکز آموزشی نیز انعطاف لازم را از خود نشان داده تا در نهایت یک الگوی مناسب ایجاد ‏شود. ‏

حجت الاسلام و المسلمین فرحانی به اهمیت آموزش‌های مهارتی در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: این آموزش‌ها سبب ایجاد اشتغال و کاهش معضلات اجتماعی در استان خواهد شد و در عین حال، سهم مهمی در توسعه استان دارند.

معون سابق آموزش حوزه های علمیه کشور یادآور شد: فنی و حرفه‌ای در ارائه آموزش‌های تخصصی و کاربردی و تقویت مسأله کارآفرینی و حل معضل اشتغال گام‌های خوبی برداشته است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در پایان با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گامی مهم در مهارت‌آموزی جوانان و ایجاد اشتغال پایدار در سراسر استان است، اظهارداشت: باید مسئولان کمربند همت را سفت ببندند تا إن‌شاءالله از اوضاع نابسامان فعلی که کل کشور را فشل کرده، خارج کنیم.

 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha