پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
زهرا سهرابی معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان

حوزه/ معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با تشریح فعالیت های پژوهشی حوزه استان، از برگزاری حدود ۲ هزار جلسه دفاع تحقیقات پایانی از سال ۹۱ تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، سهرابی، معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با اشاره به فعالیت ها ودستاوردهای پژوهشی مدارس علمیه خواهران استان اصفهان گفت: تعداد 64 کرسی آزاد اندیشی از سال 93 تاکنون از سوی مدارس خواهران استان برگزار شده است.

وی با اشاره به تشکیل هسته های پژوهشی از سال 91 در مدارس علمیه خواهران استان، ادامه داد: تا کنون 49 هسته پژوهشی در مقطع سطح 2 (کارشناسی)و 3 (کارشناسی ارشد)، 38 کانون پژوهشی در سطح 2 و  5 انجمن پژوهشی در سطح 3 تشکیل شده است.

 سهرابی اضافه کرد: از سال 91 تاکنون یک هزار و 636 جلسه دفاع از تحقیق پایانی در سطح دو و از سال 92 تاکنون 312 جلسه دفاع از پایان نامه در سطح سه برگزار شده است.

معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان افزود: در استان کارگروه بررسی طرح های پایان نامه های طلاب در پنج گرایش تفسیر، فلسفه وکلام، فقه، ادبیات عرب، تاریخ و اخلاق با حضور 23 استاد فعالیت دارند.

وی با اشاره به دریافت ۵ هزار و 63 اثر خواهران طلبه به جشنواره علامه حلی(ره) در سال های 91 تا 96 اظهار کرد: 140 برگزیده استانی و 41 برگزیده کشور در این سالها از بانوان طلبه استان اصفهان بوده است.

 سهرابی با اشاره به برگزاری جشنواره بانوی کرامت گفت: به منظور شناسایی، ارزش گذاری، ثبت و ضبط، چاپ و معرفی آثار برتر پژوهشی هم چنین استفاده از این دستاوردها در پایگاه های اطلاع رسانی و تجلیل از طلاب و پژوهشگران برتر هر ساله جشنواره بانوی کرامت در قالب کتاب، پایان نامه سطح سه تحقیقات پایانی، مقاله، نشریه پژوهشی وپژوهش های درسی سطح3 به صورت فردی برگزار می گردد که از سال 91 تاکنون دو هزار 701 اثر خواهران طلبه به جشنواره بانوی کرامت ارسال شده که 101 نفر در مرحله استانی و 41 نفر در مرحله کشوری موفق به کسب رتبه های برتر شده اند.

وی در ادامه افزود: از سال 91 تاکنون جشنواره علمی – پژوهشی رشد به منظور ترغیب و تشویق طلاب خواهر به انجام پژوهش های گروهی و هماهنگ سازی تحقیقات با نیازهای جامعه و ضرورت پاسخگویی به آنها با دو شیوه کتابخانه ای و پیمایشی برگزار می شود که تاکنون 439 اثر از طلاب خواهر در این جشنواره شرکت داده شده و 114 برگزیده استانی و 34 نفر برگزیده کشوری به این استان اختصاص داشته است.

 معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان یادآور شد: 77 کتاب توسط اساتید و طلاب خواهر استان اصفهان تاکنون تالیف و 11 پایان نامه طلاب خواهر با همکاری و مساعدت انتشارات نشر هاجر تبدیل به کتاب شده است.

سهرانی در زمینه شناسایی طلاب نخبه تصریح کرد: تاکنون در 4 مرحله کار تشکیل پرونده انجام شده و پس از مراحل  مصاحبه استانی و کشوری، حدود 40 طلبه نخبه شناسایی شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha