پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهید همت

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اهمیت و ضرورت گام برداشتن در مسیر سربازی ولیعصر (عج)، گفت: در این راستا عده‌ای مدافع حرم هستند که بسیار ارزش دارد و ما طلاب باید مدافع حریم انقلاب و ولایت و آرمان‌های شهدا باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در دیدار با طلاب جدیدالورود حوزه علمیه استان، با اشاره به اهمیت آموختن علم دین و به‌کارگیری آن در شئون فردی و اجتماعی، اظهار کرد: خداوند انسان را به‌عنوان اشرف مخلوقات خلق کرده، ازاین‌رو ارزش ما زمانی بیشتر می‌شود که علم مفیدتری را در زندگی خود بیاموزیم و عمل کنیم.

وی با اشاره به اهمیت گام نهادن در مسیر طلبگی و سربازی امام زمان(عج) افزود: در این راه اگر عمر خود را به بطالت بگذارنیم ممکن است دین و نظام از قِبَل ما ضربه بخورد، چون تعهد، انقلابی گری و زمینه‌سازی برای ظهور را خوب درک نکرده و با کوچک‌ترین سختی و تطمیعی مسیر اصلی خود را گم می‌کنیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با تأکید بر جدیت در کار و تحصیل دینی، خاطرنشان کرد: عالمان دینی و بزرگان حوزه علمیه در بحث تحصیل علم به‌اندازه‌ای جدیت داشته‌اند که شنیدن جد و جهد آن‌ها برای فراگیری علوم دینی آن هم در دورانی که کتاب و منابع علمی چندان در دسترس نبود، برای ما مایه تعجب است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: امروز اساتید و کتابخانه‌های در دسترس و فضای مجازی که تمام کتاب‌ها و تحقیقات علمی را برای ما فراهم کرده، فرصت ذی‌قیمتی برای آموختن درس دین محسوب می‌شوند و اگر کسی کم‌کاری کند دچار خسران شده است.

وی خطاب به طلاب جدیدالورود، افزود: اما امروز به همین مقدار که علم ارزش دارد به همان اندازه هم وسوسه و دشمن‌تراشی‌های مختلفی در داخل و خارج کشور وجود دارد که در قالب آن‌ها تلاش می‌شود انگیزه شما را از طلبگی کم کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اهمیت و ضرورت گام برداشتن در مسیر سربازی حضرت ولیعصر(عج) و به اهتزاز درآوردن پرچم ظهور، اضافه کرد: در این راستا عده‌ای مدافع حرم هستند که بسیار ارزش دارد و ما طلاب باید مدافع حریم انقلاب و ولایت و آرمان‌های شهدا باشیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: در تهذیب، تحصیل و تبلیغ هر کس به اندازه خود باید تلاش کرده و برای ایفای رسالت طلبگی و حوزوی خود نهایت توان خویش را به کار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha