جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت  الله مقتدایی

حوزه/ دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه نقش ائمه جمعه در ایجاد فضای وحدت و همدلی در بین آحاد مردم را بی‌بدیل دانست و تأکید کرد: باید به فعالیت‌های فرهنگی و عقیدتی در میان مردم اولویت بخشید و اقدامات نظام جمهوری اسلامی در خدمت‌رسانی به مردم را تبیین و به ایجاد روحیه امید و خودباوری در میان مردم پرداخت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،‌ آیت‌الله مقتدایی، در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین رنجبری امام جمعه شهر ماکو، ضمن ابراز خوشحالی از فعالیت های امام جمعه ماکو به جایگاه مردم آذربایجان در ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری اشاره کرد و گفت: آذربایجان سرزمینی است که همواره علمای بزرگی به عالم تشیع و حوزه‌های علمیه تقدیم کرده است و ما هرگز مجاهدت‌های علمای بزرگ این دیار را در طول تاریخ تشیع فراموش نمی‌کنیم.

وی بر لزوم توسعه حوزه‌های علمیه خواهران و برادران در نقاط مختلف کشور به‌خصوص سرزمین مستعد آذربایجان تأکید کرد و گفت: آذربایجان غربی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و روحانیت این منطقه باید با هوشیاری و بصیرت مراقب توطئه‌های دشمنان و بدخواهان انقلاب در ایجاد تفرقه در صفوف مردم باشند.

عضو جامعه مدرسین نقش ائمه جمعه در ایجاد فضای وحدت و همدلی در بین آحاد مردم را بی‌بدیل دانست و تأکید کرد: باید به فعالیت‌های فرهنگی و عقیدتی در میان مردم اولویت بخشید و اقدامات نظام جمهوری اسلامی در خدمت‌رسانی به مردم را تبیین و به ایجاد روحیه امید و خودباوری در میان مردم پرداخت.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری امام جمعه و رئیس شورای فرهنگی منطقه آزاد ماکو ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی خود در منطقه آزاد ماکو گفت: در راستای خدمت‌رسانی به مردم ولایت‌مدار منطقه، حوزه علمیه خواهران و برادران را در این منطقه راه‌اندازی کرده‌ایم.

رئیس شورای فرهنگی منطقه آزاد ماکو ضمن تقدیر از خدمات آیت‌الله مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: امیدواریم با مساعدت مرکز مدیربت حوزه‌های علمیه ، یک حوزه علمیه بین‌المللی در این منطقه راه‌اندازی کنیم زیرا استان آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، آذربایجان و عراق هم‌مرز است و مناطق مرزی این کشورها نیز شیعه‌نشین هستند.

وی یادآور شد: بین علما و روحانیون منطقه حس همدلی و مشارکت موج می‌زند و همگی در خدمت به مردم و دفاع از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی کوشا و آماده تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha