پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خواهران طلبه

حوزه/ نشست اخلاقی با موضوع «ارتباط زی طلبگی با عرف و شرع»، با حضور اساتید، کارکنان و طلاب در مدرسه علمیه خواهران اهل البیت(ع) ملک شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام صغیرا، در نشست اخلاقی «ارتباط زی طلبگی با عرف و شرع»، در  مدرسه علمیه خواهران اهل البیت(ع) ملک شهر اصفهان، گفت: یکی از مسائلی که باید به آن توجه داشته باشیم، بحث زندگی طلبه و سبک زندگی او با توجه به عرف و شرع است.

کارشناس مشاوره تصریح کرد: قناعت، سرمایه ای است که هیچ وقت تمام نمی شود. قناعت موجب برکت است، همچنان که نظم در زندگی موجب برکت است؛ برخی مدیریت ندارند و ضرورت ها را از ضرورت نما تشخیص نمی دهند و از طرف دیگر نیازها را از خواسته ها تفکیک نمی کنند.

وی ابراز داشت: در زندگی طلبگی سختی هایی وجود دارد، همانطور که در زندگی انبیا وجود داشته؛ حضرت خدیجه(س) تمام سرمایه زندگی خود را در راه اسلام دادند و سختی های زیادی را در کنار پیامبر(ص) متحمل شدند. آیا ما هزینه ای برای اسلام کرده ایم؟ قطعاً یک سری مشکلات و محدودیت هایی وجود دارد، اما محدودیتی که منجر به مصونیت شود اشکالی ندارد.

حجت الاسلام صغیرا ادامه داد: خداوند می فرماید: «لقد خلقنا الانسان فی کبد». این سختی ها اثر تربیتی دارد. توانمندی انسان  معمولاً در مواجه مشکلات بروز پیدا می کند و در این زمان است که مراحل تربیتی و رشد ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: حضور طلبه در برخی مراسمات تأیید آن مراسم است، همه توجهات به سمت ماست، ولو اینکه خودمان متوجه نباشیم؛ روزی جوانی به حاج آقا ادیب گفت: من از در خانه شما قدمهایتان را شمردم و 25 قدم برداشتید. حتی قدم های ما را می شمارند! سبک زندگی ما، سادگی و بندگی و عاری از تجمل گرایی باید باشد، یعنی زندگی ما تعجب برانگیز نباشد، مشکلات قطعاً هست ولی چه بهتر که دشمنان خدا مخالف شما باشند نه خدا و امام زمان(عج).

کارشناس مشاوره ادامه داد: کسی که در دفاع از حق سکوت کند شیطان است. علت دین گریزی افراد به خاطر این است که ما به اسلام و دین عمل نکرده ایم. اگر به اسلام عمل شود جاذبه آن در نفوس اثر می گذارد.

وی تصریح کرد: شهید حججی با اخلاق خوبش مردم را جذب اسلام کرد. با فروش کتاب در مدارس به مناطق محروم کمک می کرد. پیرمردی که از منطقه دوری برای زیارت قبر شهید حججی آمده بود، گفت: شهید حججی ما را نماز خوان کرد و بچه های ما را علاقه مند به درس و اسلام.

حجت الاسلام صغیرا یادآور شد: شهید حججی اخلاق داشت. وقتی مادرش اذن رفتن به سوریه را نداد، مادر را به همراه پدر به مشهد برد و در آنجا دست و پای مادر را بوسید و رضایت را گرفت، چند نفر از شما می توانید بگویید پدر و مادر من قلباً از من راضی است؟ سیره شهدا را مطالعه کنید و ببینید چگونه ره صد ساله را یک شبه طی کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha