پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حاجیان ایرانی

حوزه/ مراسم شهادت امام محمد باقر(ع) با حضور حجاج کشورمان در مکه مکرمه برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مراسم شهادت امام محمد باقر(ع) با حضور حجاج کشورمان در مکه مکرمه برگزار شد.

حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین احمد عابدی در این مراسم که با حضور حجاج کشورمان در هتل ویولت شهر مکه مکرمه برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های حضرت امام محمدباقر(ع) در طول حیات خود گفت: امام باقر(ع) در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، سیاسی  وعلمی فعالیت می‌کردند.

وی با اشاره به این که سی هزار تفسیر از این حضرت در اختیار است، اظهار کرد: ابوالجارود خدمت امام باقر(ع)می‌رسید و سؤالات خود را می پرسید ولی هیچ‌گاه به مردم نمی‌گفت که سوالات خود را از امام باقر(ع) می‌پرسد.

این استاد اخلاق با اشاره به فعالیت مسیحیان در میان مسلمانان بیان کرد: با فعالیت تبلیغاتی مسیحیان، تعدادی از مسلمانان به دین مسیحیت روی آورده بودند که امام باقر(ع) با روحانیون مسیحی مناظره کرده و آنها را مغلوب می‌کند و تمام مسلمانان مسیحی شده مجددا به دین اسلام بازمی‌گردند. در واقع نهضت علمی امام جعفر صادق(ع) را امام باقر(ع) پایه‌گذاری کردند. آن حضرت به دلیل وجود خفقانی که از سوی حکومت وجود داشت، از طریق بیان احادیث آموزش‌های لازم را به مردم می‌دادند.

حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین عابدی همچنین گفت: فاصله طبقاتی شدید و ترویج فساد و گناه دو پدیده دیگر در زمان حیات امام باقر (ع) بود که امام با فعالیت‌های خود به مقابله با فساد رفته و به نیازمندان هم هموراه کمک می‌کردند.

تلاوت قرآن و  مداحی توسط حاج مهدی سماواتی بخش دیگری از این برنامه بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha