جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سروستانی

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: از خدمات بزرگی که امام محمد باقر(ع) به جهان اسلام ارائه دادند حفظ و مدیریت ارزش های دینی در جامعه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، امروز در مراسمی به مناسبت شهادت امام محمد باقر(ع)، بندگی خداوند را یکی از ویژگی امام محمدباقر(ع) عنوان کرد و گفت: یکی از ویژگی های بارز آن امام، علم ایشان بود و این امام همام در نهایت بندگی خداوند بوده  است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر، تربیت شاگردان دینی و احداث مکتب‌خانه و برای تضمین بقای اسلام را از مهمترین کارهای این امام برشمرد و افزود: ایجاد مکتب خانه ها و تربیت شاگردان دینی بود که با این حرکت علمی امام محمد باقرعلیه السلام  برای همیشه بقای اسلام را تضمین کرد و اگر حرکت علمی آن حضرت نبود شاید مکتب نورانی اسلام در همان دوران با چالش‌های عظیمی مواجه می‌شد.

وی بیان داشت: آن حضرت همانند آباء و اجداد طیبینش تمام تلاش خود را صرف معارف دینی و مقابله با نحله ها و جریانات انحرافی کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در ادامه سخنان خود تاکید کرد: از دیگر خدمات بزرگی که امام محمد باقر(ع) به جهان اسلام ارائه داد حفظ و مدیریت ارزش های دینی در جامعه بود.

حجت‌الاسلام سروستانی ابراز داشت: تربیت یافتگان مکتب امام محمد باقر(ع) به‌ عنوان مدافعان حقیقی اسلام در مقابل جریانات انحرافی نقش آفرینی کردند و مکتب خانه هایی که امروز تحت عنوان حوزه‌های علمیه برقرار هستند مانند نهر جاری درخت اسلام را آبیاری و تنومند کرده اند و تربیت یافتگان مکتب آن حضرت مردم را با معارف نورانی اسلام عزیز آشنا می‌کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha