جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ گاهی رهبر انقلاب از پیشرفت و رشد حوزه علمیه خواهران سؤال می کنند، ایشان از رشد علمی این حوزه انتظار دارند؛ چون گزارش عملکرد مدارس علمیه به ایشان ارائه شده است.

 به گزارش خبرنگار خبر گزاری حوزه، آیت الله مقتدایی عصر امروز در چهاردهمین همایش سراسری مدیران مدارس حوزه علمیه خواهران که در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا برگزار شد ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) گفت: این امام همام بر اساس روایات اهل بیت(ع) شکافنده علوم بود و اساسا علومی که به وسیله ایشان شکافته شده، زیاد است که آن راه اندازی حوزه علمیه و تربیت شاگردان برای ترویج مکتب اسلام و دین است.

رئیس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران افزود: امام صادق(ع) فرمود: «شاگردان جدم زینت برای جامعه اسلامی هستند چون جدم شاگردانی تربیت کرد که نه تنها برای عالم بلکه برای دنیا بعد هم برکت هستند».

وی عنوان کرد: ابان ابن تغلب یکی از این شاگردان است که 30 هزار حدیث از امام باقر(ع) نقل کرده است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه اظهار داشت: موضوعی که به نام کاستی ها در بخش های مختلف مدیریت حوزه علمیه انتخاب شد، موضوع ابتکاری خوبی است. قبلا در سفرهای مختلفی که به مدارس علمیه خواهران داشتیم به این موضوع اطلاع داشتیم و به ما می گفتند در فلان بخش کاستی هایی وجود دارد و شورای سیاست گذاری به دنبال رفع آنها بود.

آیت الله مقتدایی گفت: تاکنون همه اشکالات در بخش های پژوهش، اخلاق و سایر موارد از مدارس عملیه استان ها جمع آوری شده و در 11 کمیسیون مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و قطعا بعد از پایان اجلاسیه و کمیسیون ها به دنبال اجرای همان طرح ها برای رشد و رفع نواقص در مدارس عملیه خواهران خواهیم بود.

رئیس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران افزود: تاکنون برای رفع نقائص تلاش شد و از این به بعد هم تلاش بیشتری با هم فکری همه مدیران صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه عنوان کرد: مدیران مدارس علمیه برای تربیت طلاب مسئولین سنگینی دارند و نقش مدیران در تربیت دانش آموختگان مکتب فقه جعفری در حقیقت احیای اسلام است.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: احیاکنندگان کسانی هستند که علوم دینی را می آموزند و به دیگران تعلیم و در جامعه نشر می دهند؛ البته این اشخاص، دارای خصوصیاتی هستند که از جمله آن اخلاص است.

آیت الله مقتدایی گفت: انبیاء الهی هم از احیاکنندگان دین برای خدا بودند و به همین دلیل این نوع فعالیت اجر عظیمی دارد که از جمله آن اجر 70 پیامبر است.

رئیس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران افزود: مدیران مدارس رسالت هایی دارند که از جمله آن نظارت بر فعالیت اساتید، نظارت بر رشد علمی، اخلاق و تهذیب طلبه هاست.

وی عنوان کرد: امروز انتظار جامعه از حوزه علمیه خواهر بسیار زیاد است به همین دلیل باید افراد قوی و نخبه در حوزه علمیه و مدارس تربیت شوند تا در همه موارد مانند تبلیغ بتوانند مؤثر باشند.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: گاهی رهبر انقلاب از پیشرفت و رشد حوزه علمیه خواهران سؤال می کنند، ایشان از رشد علمی این حوزه انتظار دارند؛ چون گزارش عملکرد مدارس علمیه به ایشان ارائه شده است.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha