پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در جمع مبلغین مناطق محروم

حوزه/ حجت الاسلام رسولی گفت: کسی که ولایت اهل بیت(ع) را پذیرفت باید در تمامی مراحل زندگی همچون آنها رفتار کند، در این مساله هیچ فرقی بین زن، شوهر و فرزند وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام رسولی ظهر امروز در مراسم شهادت امام محمد باقر(ع) در دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به خدمات حوزه های علمیه به اسلام بیان داشت: حوزه های علمیه دین اسلام و تشیع را تا به امروز زنده نگه داشته اند.
وی تصریح کرد: مراجع تقلید شیعیان، علما و حوزه های علمیه با حفظ مبانی دین و تبیین آنها در جوامع اسلامی زعیم اصلی دین مبین اسلام و تشیع به شمار می روند.
حجت الاسلام رسولی با اشاره به اهمیت توجه به گفتار و کردار اهل بیت(ع) گفت: ادامه دادن راه اهل بیت(ع) نیاز به اسبابی دارد، یک فرد ولایی باید اعمال و رفتار خود را نزدیک به اهل بیت(ع) بگرداند.
وی در ادامه افزود: ظلم کردن، تفرقه افکنی و بی احترامی به والدین سه گناه نا بخشودنی در دنیا است که خدای تعالی به سرعت این گناه کارن را به سزای اعمالشان می رساند.
این خطیب توانمند با اشاره به معنای ستم بیان داشت: نباید فکر کنیم که ستم و ظلم مربوط به حکام و مسئولان دولتی است، شاید فردی در کنار عبادت های فراوان به خانواده خود و یا همسایه خود ظلم و ستم کند.
وی در ادامه افزود: کسی که ولایت اهل بیت(ع) را پذیرفت باید در تمامی مراحل زندگی همچون آنها رفتار کند؛ در این مساله هیچ فرقی بین زن، شوهر و فرزند وجود ندارد.
حجت الاسلام رسولی با اشاره به اهمیت توجه انسان به اعمال خود خاطرنشان ساخت: اعمال بشر در آفاق منعکس می شود و انسان باید قبل از آنی که به حسابش برسند اعمال خود را حساب رسی کند.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت کنترل زبان ابراز داشت: انسان باید زبانش را کنترل کند؛ چه بسا یک گناه لسانی سبب تفرقه و مشکلات فراوانی در بین خانواده شوند.
وی در پایان اظهار داشت: اگر تفرقه و مشکلی در بین خانواده ها رخ داد بزرگان خانواده باید بزرگی کنند و به فکر جوانان باشند، کنار کشیدن و عدم توجه به مشکلات اطرفیان یکی از گناهان نابخشودنی نزد خدای تعالی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha