جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ عبدالله دقاق

حوزه/ شیخ دقاق گفت: مقاومت درمقابل نظام استبدادی آل خلیفه ، حضور علمای دین در کنار مردم نقش اساسی در تغییر دولت این کشور در آینده خواهد داشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه شیخ عبدالله دقاق روحانی برجسته بحرینی و مدیر حوزه علمیه طلاب بحرینی مقیم شهر مقدس قم، در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری حوزه، پیرامون آخرین وضعیت جسمانی و سلامتی آیت الله عیسی قاسم ، رهبر شیعیان بحرین گفت: عمل جراحی بر روی آیت الله عیسی قاسم انجام شد که خوشبختانه صددرصد موفقیت‌آمیز بود و اکنون ایشان را به بخش منتقل کرده اند و وضعیت سلامتی ایشان هر روز بهتر می شود و برای بهبودی احتیاج به مدتی استراحت دارند که این دوره حداقل دوماه طول می کشد و بعد از آن قرار است، یک سری معاینات ویژه بر روی ایشان صورت بگیرد تا پزشکان مطمئن شوند بیماری سرطان ایشان کاملا از بین رفته و ایشان کاملا خوب هستند.

وی درباره اوضاع بحرین گفت: بحرین در حال حاضر وضعی بسیار اسفناک دارد و شیعیان در تنگنا اقتصادی، امنیتی و اجتماعی قرار دارند به گونه ای که بحرین به زندانی بزرگی برای مردم تبدیل شده است و هرکسی سخنی یا اعتراضی کند سرنوشت او یا زندان است یا تبعید از کشور و  این آخرین وضعیت مردم بحرین در این روزها است .

این روحانی برجسته بحرینی در مورد ادامه فعالیت جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین نیز گفت: جمعیتی الوفاق از جانب نظام بحرین کاملا منحل شده است و اکنون الوفاق حق هیچ گونه فعالیتی ندارد و از دیدگاه رژیم بحرین آنها جمعیتی کاملا غیر رسمی محسوب می شوند .

وی افزود: آنها حق هیچگونه فعالیتی به نام الوفاق را ندارند و دولت آنها را در جوامع بین الملل غیر قانونی اعلام کرده است، اما در خارج بحرین مثلا در لبنان و لندن آنها فعالیت های سیاسی و حقوق بشری را به گونه آشکار و علنی ادامه می دهند.

وی در پایان درباره آخرین وضعیت بحرین گفت: ما احتیاج به صبر و استقامت و بصیرت داریم. در این برهه از زمان علمای دینی کشور ما نقش اساسی برای آرامش مردم دارند و اگر صبر کردیم و استقامت و‌رزیدیم و ثابت قدم ماندیم ان شاء الله اوضاع کشور به نفع ما خواهد شد و سرنوشتی خوب خواهیم داشت.

 

انتهای پیام

۳۱۳/۲۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha