پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام عبادی

حوزه/ نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مردم نیاز به توجه بیشتری دارند، گفت: شرایط برخی روستاییان از نظر فرهنگی، ادب و تدین بسیار بالاست، اما از نظر اقتصادی آسیب دیده اند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رادیو پرسمان خراسان جنوبی اظهار کرد: هفته هایی که مجلس شورای اسلامی تعطیل است به حوزه انتخابی خود سفر می کنم تا مشکلات مردم را تا جایی که امکان دارد حل کنم.

وی افزود: در طی این هفته از دیدار بزرگان و صاحب نظران گرفته تا حضور در مساجد سطح شهرستان بیرجند و دیدار با اهالی و بررسی مشکلات آن ها برنامه ریزی می شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: هفته گذشته در دو مسجد شهرستان بیرجند حضور یافته و به درد و دل های مردم گوش فرا دادیم، در یکی از این مساجد که در شمال شهر بیرجند واقع بود به بررسی مشکلات مردم که اغلب به حوزه شهرداری برمی گشت، پرداخته شد که در این راستا نیز شهردار بیرجند با قرار گرفتن در پشت تریبون به این مشکلات پاسخ و قول رسیدگی داد.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: عمده مردم محله شمال شهر بر روی آسفالت خیابان، جدول کشی و ایجاد فضای سبز تأکید داشتند که طبیعتا شهردار بیرجند و همچنین دکتر تقی زاده رئیس شورای شهر نیز این موضوعات را شنیدند و مشکلاتی که این سازمان ها نیز با آن درگیر بودند را برای مردم تبیین کردند و اقداماتی که قابل رسیدگی بود نیز در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: علاوه بر این موضوع، دهگردشی نیز از دیگر برنامه ها می باشد، لذا در این خصوص از فرمانداران شهرستان و همچنین مسئولانی که نیاز به حضورشان در دهگردشی احساس می شود، دعوت می گردد تا با حضور خود به مشکلات اهالی روستا پاسخ دهند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: دهگردشی ها آثار بسیار خوبی در جامعه دارد، زیرا مردم دل شکسته اند و نیاز به توجه بیشتری دارند.

حجت الاسلام عبادی ابراز داشت: حضور مردم در بین روستاییان ابتدا نیازهای عاطفی را برطرف می کند و در گام بعدی باعث برطرف شدن مشکلات می شود .وقتی روسای ادارات از نزدیک مشکلات را مشاهده می کنند، بهتر می توانند برای آن تصمیم گیری کنند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شرایط برخی روستاییان از نظر فرهنگی، ادب و تدین بسیار بالاست، اما از نظر اقتصادی آسیب دیده اند.

حجت الاسلام عبادی مطرح کرد: طی این دهگردشی ها، در برخی مواقع مشکلات حل می گردد و در برخی مواقع نیز موانع کارها برداشته می شود، تا در انجام امور تسهیل شود.

وی بیان کرد: تعامل و حضور در بین مردم علاوه بر اینکه برای خود بنده باصداقتی که در مردم سراغ دارم لذت بخش است، باعث شده تا دستور رسیدگی و حل بسیاری از مشکلات صادر شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در خصوص لایحه حمایت از معلولین که سال گذشته در مجلس به تصویب رسیده بود نیز اظهار کرد: این لایحه در مجلس به تصویب رسیده و شورای نگهبان نیز تصویب کرده و مشکلی ندارد، همچنین روند قانونی آن تمام شده و اکنون در دست دستگاه های اجرایی و دولت است که باید آن را اجرا کنند.

حجت الاسلام عبادی یادآور شد: بنده به شخصه نسبت به وعده دادن حساس هستم و در طول عمرم وعده ای نداده ام، نه در دهگردشی ها و نه در ایام انتخابات.

وی افزود: سعی شده تا تعمدا وعده ای ندهم، زیرا تمامی امورات در دست نماینده نیست و بخشی در حوزه اجرایی است و بخشی در مجلس است که 290 نفر نماینده در خصوص آن نظر می دهند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برنامه غیر از وعده دادن است، برنامه ها را پیگیری می کنیم، اما اگر کسی بگوید تمامی مسائلی که گفته ام را انجام خواهم داد، در این صورت از آن به عنوان وعده یاد می شود.

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: برنامه ها گاهی محقق می شود و گاهی نمی شود، زیرا موانعی در جلوی راه قرار دارد، لذا بنده همیشه از دادن وعده اجتناب کرده ام.

حجت الاسلام عبادی در پاسخ پیام یکی از اهالی روستای زارگز که در خصوص عدم واگذاری امتیاز برق عنوان شده بود، گفت: با چنین مشکلاتی در روستاها مواجه هستیم که اگر خانه ای در خارج از طرح هادی ساخته شود امتیاز برق به آن ها واگذار نمی شود، ولی در این خصوص نیز از طریق دفتر پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص عدم واریز یارانه نوزادان متولد خرداد ماه 97 نیز گفت: اگر افراد با مصداق و سند این موضوع را به دفتر ارائه دهند، پیگیری های لازم را انجام خواهم داد.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha