جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دعای عرفه

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران از برگزاری دعای پر فیض عرفه در ۴۱۰ مسجد، حسینه و اماکن مذهبی استان خبر داد.

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران از برگزاری دعای پر فیض عرفه در 410 مسجد، حسینه و اماکن مذهبی استان خبر داد.

وی با بیان این که بسترهای لازم برای برگزاری مراسم باشکوه دعای عرفه در سراسر استان فراهم شده است، افزود: خوشبختانه با تلاش ها و هماهنگی های صورت گرفته امسال تعداد مساجد میزبان دعای پرفیض عرفه نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که این مراسم معنوی همراه با برنامه های فرهنگی و تبلیغی نیز همراه است، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم زمینه حضور مبلغان دینی در هر یک از این مساجد نیز فراهم شود.

حجت الاسلام روحانی نیا با بیان این که سال گذشته دعای پرفیض عرفه در 350 مسجد مازندران برگزار شد، بیان داشت: با توجه به استقبال بسیار مردم به ویژه نسل جوان از این مراسم معنوی امسال تعداد بیشتری از مساجد را برای میزبانی از مؤمنان و علاقه مندان به این مراسم پرفیض فراهم کردیم.

وی با بیان این که شهرستان بابل با 88 نقطه بیشترین میزبانی را از این مراسم معنوی بر عهده دارد، تصریح کرد: در مرکز استان نیز 33 مسجد، حسینه و اماکن مذهبی به منظور برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم معنوی اعتکاف در نظر گرفته شده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مراسم معنوی اعتکاف و همچنین دعای پرفیض عرفه از جمله برنامه هایی است که حضور مردم به ویژه نسل جوان در آن چشمگیر است، بیان داشت: این حضور گسترده اقشار مختلف مردم نشان دهنده دینداری و ولایت مداری مردم این استان است.

حجت الاسلام روحانی نیا در ادامه سخنان خود روز عرفه را روز بندگی و تقرب به درگاه خداوند متعال دانست و خاطرنشان کرد: در این روز با عظمت همه درهای رحمت خداوند متعال به سوی بندگان خود گشوده می شود.

وی بر ضرورت بهره گیری حداکثری عموم مردم به ویژه جوانان از این مراسم معنوی تأکید کرد و گفت: از دست دادن این مراسم پرفیض معنوی، خسران و پشیمانی در پی خواهد داشت.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که عرفه روز شناخت عمیق و دقیق خداوند متعال است، بیان داشت: بندگان خدا باید در این روز با عظمت با خواندن دعای پرفیض عرفه هر چه می توانند فاصله خودشان را با خداوند متعال نزدیک تر کنند.

حجت الاسلام روحانی نیا از روز عرفه به عنوان روز بخشش و استعانت از خداوند متعال یاد کرد و گفت: دعا و نیایش به عنوان جلوه ای از عبودیت باید بیش از پیش باید در روز عرفه مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha