شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه خداوند بسیار به انسان نزدیک است، گفت: این ما هستیم که از خداوند دوریم؛ دعا پرواز انسان به سمت خداست و بالی برای انسانی است که در دره گرفتار شده و همچون کشتی نجاتی است که انسان را به ساحل برآورده شدن حاجات می رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری بعدازظهر امروز در مراسم روز عرفه در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر، به ویژگی های روز عرفه اشاره کرد و گفت: معرفت به ذات اقدس باری تعالی بدین معنا که خداوند سبحان چه اندازه نسبت به بنده اش عنایت دارد و دیگری برآورده شدن حاجات از ویژگی های این روز پرفیض است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: روز عرفه روزی است که انسان به خداوند معرفت پیدا می کند، با پرودگارش ارتباط می گیرد، خدا را می شناسد که چقدر مهربان است و از سویی نسبت به خود معرفت پیدا می کند.

وی، عرفه را روز شناخت خدا عنوان کرد و اظهار داشت: عرفه روز استجابت دعا و برآورده شدن حاجات است؛ انسان ها در این اندیشه هستند که آیا خداوند صدا آنها را می شنود، آیا آنان را نظر می کند و یا حساب می کند که خداوند در قرآن کریم پاسخ این سؤالات را داده است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه خداوند بسیار به انسان نزدیک است اظهار داشت: این ما هستیم که از خداوند دوریم؛ دعا پرواز انسان به سمت خداست و بالی برای انسانی است که در دره گرفتار شده و همچون کشتی نجاتی است که انسان را به ساحل برآورده شدن حاجات می رساند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر محبوبترین عمل انسان را دعا عنوان کرد و ابراز داشت: اگر انسان بخواهد محبوب خدا شود و کاری را که محبوب پروردگار است انجام دهد، اهل دعا شود، چراکه دعا درمان هر دردی است؛ زمانیکه خدا اراده می کند که حاجت بنده خود را برآورده کند او را به دعا دعوت می کند و این یک نعمت الهی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha