جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/خطیب نماز عید سعید قربان تهران با تاکید بر این که با فساد باید مبارزه کرد،‌ اما بزرگنمایی درباره فساد در کشوری که پشتوانه خون شهدا را دارد، خود فساد است، تصریح کرد: در قوای سه‌گانه مدیران پاک و حلال‌خور فراوانند و نباید تعبیر «فساد سیستماتیک» را به کار برد، این مسئله یک دروغ محض است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان، در مصلی امام خمینی(ره) تهران، ضمن تبریک این ایام، با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج ایرانی بیت‌الله الحرام گفت: این پیام آکنده از معنویت و سیر و سلوک بود؛ این پیام روی یک مطلب سیاسی تاکید داشت آن هم اینکه راهبرد دشمن این است که مسلمانان را به جان هم انداخته و به دست همدیگر بکشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور افزود: استراتژی و راهبرد دشمن در شرایط کنونی آن است که میان مسلمان تفرقه انداخته و آنها را به جان هم بیندازد؛ در استراتژی و راهبرد آنها افردی که تنها نام مسلمان را یدک می کشند مسلمان واقعی را به بدترین شکل ممکن به قتل می رسانند.

وی در ادامه به موضوع مذاکره با آمریکا اشاره و تصریح کرد:‌ آمریکا در پی مذاکره نیست،‌ بلکه در پی دیکتاتوری در مذاکره است و می‌گوید «شما آن طرف میز و ما این سوی میز بنشینیم و ما هرچه گفتیم شما بپذیرید» ولی نظام اسلامی در برابر دیکتاتوری ایستاده، می‌ایستد و خواهد ایستاد

آیت الله خاتمی با تأکید بر اینکه ایران با آمریکا مذاکره نخواهد کرد،‌ اظهار کرد: آمریکایی‌ها چه بلایی بر سر برجام آوردند؟‌ همه رؤسای جمهور آمریکا به‌دنبال مذاکره با جمهوری اسلامی ایران بودند،‌ اما در این هدف ناکام شدند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تصریح بر اینکه قضیه مک‌فارلین فراموش شدنی نیست،‌ گفت: آمریکایی‌ها در بحبوحه جنگ تحمیلی می‌خواستند به ایران باج دهند، ولی این حسرت به دلشان ماند. همین رئیس‌جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا تا به حال هشت بار تقاضای مذاکره با ایران را مطرح کرده است، ولی به دروغ می‌گوید من به‌دنبال مذاکره با ایران نیستم

خطیب نماز عید سعید قربان خطاب به آمریکایی‌ها گفت: شما دروغ می‌گویید برجام را برهم زدید تا با ایران مذاکره کنید و مسائل موشکی و منطقه‌ای را در مذاکرات بگنجانید.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه اگر آمریکا کوچکترین آسیبی به ملت ایران برساند، ملت او را به ذلت می‌کشاند، عنوان کرد: هزینه جنگ احتمالی آمریکا با ایران قطعاً برای آمریکایی‌ها سنگین خواهد بود. در صورت تعرض به ایران هزینه فقط شامل آمریکایی‌ها نخواهد شد، بلکه شامل هم‌پیمانش رژیم صهیونیستی هم خواهد شد.

آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع مبارزه با فساد، به نامه‌های امیرمومنان علی(ع) در این باره خطاب به حکمرانان مناطق اشاره کرد و گفت: مولا علی(ع) مبارزه با فساد را تقویت حکومت می‌دانند، نه تضعیف آن، پس با فساد هرجا که هست باید مبارزه شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه در مسیر مبارزه با فساد نباید حق پاک دستان ضایع شود، اظهار کرد: در قوای سه‌گانه مدیران پاک و «حلال‌خور» فراوانند و نباید تعبیر «فساد سیستماتیک» را به کار برد،‌ چرا که نفس همین تعبیر، خودش جنگ روانی است.

خطیب نماز عید سعید قربان تصریح کرد: با فساد باید مبارزه کرد،‌ اما بزرگنمایی درباره فساد در کشوری که پشتوانه خون شهدا را دارد، خود، فساد است و فساد سیستماتیک در جمهوری اسلامی ایران یک دروغ است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور در ادامه با اشاره به  لزوم داشتن صبر و بردباری در هنگام سختی ها و مشکلات، عنوان کرد: هرچند در شرایط کنونی دشواری‌های بسیاری داریم، اما باید بدانیم پیامبر(ص) هم در دوران خود با چنین مسائلی در زمان خود به نوعی مواجه بودند و لازم است که رویکرد ایشان با این مسائل سرمشق ما باشد.

آیت الله خاتمی تصریح کرد: نبی مکرم اسلام(ص) هیچ‌گاه از مشکلات با واژه «بحران» یا «طوفان» بحران یاد نمی‌کردند، زیرا این واژه ها ایجاد یاس و ناامیدی می‌کند، اما پیامبر(ص) همواره در صحبت هایشان نشان از امید بود و هیچ گاه در مقابل مشکلات و سختی ها سست و خسته نمی شدند و همواره هشدار می داند که خستگی با شکست برابر است

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران چهل سال است که از مشکلات خسته نشده است، بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) هیچ گاه نترسیده و معتقد بود در قاموس مومن ترس جایی ندارد و ترس برای کسانی است که به خدا اعتقادی ندارند. همچنین پیامبر(ص) در همواره بر وحدت تاکید داشتند. زیرا تفرقه موضوعی است که دشمنان را خوشحال می کند.

آیت الله خاتمی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به هفته دولت گفت: نهادهای قانونی در کشور حقوق و تکالیفی دارند؛ حقوق آنها این است که هم مقام معظم رهبری و هم مردم از آنها حمایت کنند تا بتوانند بار سنگین اداره کشور را از دوش خود بردارند؛ همچنین عمده ترین و اساسی ترین تکلیف دولتمردان خدمت به مردم است

خطیب نماز عید قربان با اشاره به در پیش بودن هفته دولت گفت: مسئولان نظام جمهوری اسلامی و نهادهای قانونی از جمله قوای سه گانه، حقوق و تکالیفی دارند؛ حقوقشان همان است که امام(ره) داشتند و مقام معظم رهبری دارند؛ یعنی حمایت و کمک به دولت بتواند بار سنگین اداره یک کشور را بردارد.

وی با بیان اینکه هم امام(ره) و هم مقام معظم رهبری، از همه دولت‌های بعد از انقلاب حمایت کردند و حمایت می‌کنند، یادآور شد: از مردم انتظار می‌رود در مسیر خدمت به مردم دولتمردان و دیگر مسئولان کمک کنند.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: مسئولان در کنار حقوق، تکالیفی هم دارند؛ عمده‌ترین و اساسی‌ترین تکالیف مسئولان نظام، خدمت به مردم است؛ به معنی دقیق کلمه، مردم، مخدوم و مسئولان خادم این مردم هستند، لذا رضایت و خشنودی ملت باید مدنظر دولتمردان باشد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha