پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کلیسای ویرجینیا، میزبان نماز عید سعیدقربان بود

حوزه/ کلیسای اسقفی سنت آندرو در ویرجینیا که در نزدیکی واشنگتن دی سی واقع شده، به دلیل جمعیت در حال رشد مسلمانان و کوچک بودن مرکز اسلامی، امسال محل برگزاری نماز عید سعید قربان بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک کلیسای محلی در شهر برک در ایالت ویرجینیای آمریکا، درهایش را برای برپایی نماز عید قربان به روی مسلمانان گشود.

گفته می شود مرکز اسلامی صلح که در شهر برک در نزدیکی واشنگتن دی سی واقع شده به دلیل جمعیت در حال رشد مسلمانان، ظرفیت کافی برای برپایی نماز عید قربان نداشت، به همین سبب نیز این مرکز اسلامی در سال های اخیر مراسم ها شامل اجتماعات بزرگ را در کلیسای اسقفی سنت اندرو که در آن نزدیکی واقع شده برگزار می کرده است.

یوسف زروال یک مسلمان آمریکایی مراکشی تبار در این باره به خبرنگاران گفت: با وجود اینکه اینجا یک کلیسا است، اما ما توانستیم نماز عید سعید قربان و آیین های مذهبی مربوط به این روز را که هدف اصلی و شماره یک آن ها نزدیک شدن به خداوند است به جا بیاوریم.

زروال افزود: به همین سبب نیز من صمیمانه می گویم که مدارا و تحمل در جامعه ما هنوز باقی است.

تیم هفلین کشیش کلیسای سنت آندرو نیز در این باره گفت: ما همه پیروان و صاحب کتاب آسمانی هستیم، یهودیان، مسلمانان و مسیحیان هستیم و به همین سبب نیز از جانب من استقبال و خوش آمدگویی در این محل به کسانی که به کتاب آسمانی معتقد هستند و خدا را می پرستند بسیار آسان است.

عمر ولی صاحب یک شرکت گوشت حلال، راجع به قربانی کردن در عید سعید قربان گفت: ما گوسفند، بز و گاو را تقریبا یک ماه پیش خریداری کرده ایم و آن ها را برای ذبح در روز عید قربان آماده ساختیم تا همه بتوانند از این سنت پسندیده بهره مند شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha