پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین رجایی خراسانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رجایی خراسانی اضافه کرد: انسان عالم می تواند به اندازه انبیای الهی شفاعت کند، زیرا همان طور که عالم اجر و ثواب شهدا را می برد، در این عرصه نیز با خدا معامله کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین رجایی خراسانی، در افتتاحیه سال تحصیلی جدید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) مشهد، ضمن تبریک عیدسعید غدیرخم و هفته ولایت، خطاب به طلاب جدید الورود این مرکز، گفت: در زمان نعمت جوانی و طلبگی، تحت امنیت نظام جمهوری اسلامی هستید که این امنیت و فرصت در این برهه از زمان، نعمت الهی است.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم پیرامون بالاترین نعمت و تعابیر قرآنی درباره خلقت انسان، افزود: به تعبیر قرآن کریم بالاترین نعمت خلقت انسان است و در نتیجه بالاتر از این وجود، علمی است که به انسان داده است.

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) مشهد اظهار کرد: خلقت بدون دانش ارزش ندارد و وجودی که علم در آن نهفته باشد، ارزشمند است و بنابراین، اهمیت علم از وجود خود انسان، خیلی بالاتر است.

حجت الاسلام و المسلمین رجایی خراسانی اضافه کرد: انسان عالم می تواند به اندازه انبیای الهی شفاعت کند، زیرا همان طور که عالم اجر و ثواب شهدا را می برد، در این عرصه نیز با خدا معامله کرده است.

وی دراین باره افزود: یک عالم از میان مردم و با مردم است و در مسیر خدمت به خوبی می تواند عمل کند.

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) مشهد در پایان خطاب به طلاب گفت: از فرصت جوانی و آنچه که خداوند برای شما قرار داده است به خوبی استفاده کنید.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha