پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام‌والمسلمین محمدعلی فرشاد

حوزه/ استاد حوزه علمیه یزد با بیان اینکه جامعه علوی جامعه‌ای است که خواسته‌های حضرت علی(ع) در آن تحقق پیدا کند، خطاب به کارگزاران نظام گفت: دولتمردان، رئیس، رؤسا و روحانیون توجه کنید که اولین خواسته امیرمؤمنان(ع) اعتماد به خدا و امید نداشتن به غیر اوست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام‌والمسلمین محمدعلی فرشاد در سلسله برنامه‌های «شکوه ولایت» با اشاره به «اَللّهُمَّ عَرِّفْنى رَسُولَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى رَسُولَكَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَكَ اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ ضَلَلْتُ عَنْ دينى» اظهار کرد: اگر پیامبر(ص) را نشناسیم، امام و حجت‌الله را نخواهیم شناخت، اگر امامت و مقام منیع امامت را آن طور که باید و شاید نشناسیم ذلیل و گمراه می‌شویم.

وی با بیان اینکه حتی مخالفان امام علی(ع) ایشان را تأیید و از حضرت تمجید می کردند، گفت: تمام افراد و شخصیت‌ها حتی مخالفان امام شهادت به فضائل حضرت علی(ع) ‌می‌دادند؛ فضیلت این است که مخالف به خوبی شخص اعتراف کند.

استاد حوزه با تأکید بر اینکه امیرمؤمنان علی(ع)، شخصیت صاحب غدیر را بهتر بشناسیم، نگاهی به اعترافات دشمنان ایشان بیندازیم، عنوان کرد: عمروعاص، معاویه و دیگر شخصیت‌هایی که مقابل امیرمؤمنان(ع) بودند، ایشان را به خوبی و نیکی توصیف می‌کردند؛ به گفته برخی عمروعاص ذوق شعری داشت و در یکی از اشعارش از حضرت علی(ع) به «دُر» یادکرده است.

حجت الاسلام‌والمسلمین فرشاد تصریح کرد: عمرسعد نیز چنین گفته است که حضرت در میدان‌های جنگ مثل شیر غران کنار پیامبر اکرم(ص) می ایستاد و می‌جنگید و معاویه درباره حضرت علی(ع) چنین گفته است: بعد از رسول اکرم(ص) بین زمین و آسمان کسی به عظمت شخصیت مولا نمی‌رسد.

ویژگی‌های جامعه علوی

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه جامعه علوی جامعه‌ای است که خواسته‌های حضرت علی(ع) در آن تحقق پیدا کند، خطاب به کارگزاران نظام گفت: دولتمردان، رئیس، رؤسا و روحانیون توجه کنید که اولین خواسته امیرمؤمنان(ع) اعتماد به خدا است.

استاد حوزه علمیه یزد افزود: اولین خواسته حضرت از ما این است که به کسی جز خدای متعال امید نداشته و به غیر خدا دل نبندید، اسوه ما صاحب غدیر است، پس نگذارید در دل شما کسی جز خدا خانه کند.

وی با بیان اینکه جامعه علوی ترس، استرس و اضطراب ندارد و از غیرخدا نمی ترسد، متذکر شد: جامعه علوی اسراف نمی‌کند، مراقب باشید از بیت‌المال استفاده بی‌رویه نکنید همچنین تلاش کنید با اعمال نادرست مسلمانی را بد جلوه ندهید، به فکر آخرت باشید و برای آنجا تلاش کنید.

حجت الاسلام‌والمسلمین فرشاد با اشاره به اینکه  حضرت علی(ع) فرموده‌اند: انتظار من از جامعه شما این است که مردم صبر کنند،خاطرنشان کرد: دشنمان قسم خورده این نظام و اسلام همیشه دنبال توطئه‌اند، تا دین ما را بگیرند ما باید با صبر و استقامت دین خود را حفظ کنیم.

 313/28

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha