پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تجمع بانوان ولایی همزمان با روز عید غدیر

حوزه/ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از برگزاری «تجمع بانوان ولایی» روز عید سعید غدیر در حرم مطهر امام رضا(ع) خبر داد.

حجت‌الاسلام سید جلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، از برگزاری سلسله جشن‌های «در سایه‌سار رضوان» ویژه خواهران در دهه ولایت خبر داد و گفت: این برنامه در سه نوبت در رواق‌های حضرت زهرا(س)، دارالحکمه و حضرت معصومه(س) از سوی معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در دهه ولایت برگزار می‌شود.

وی افزود: «تجمع بانوان ولایی» از اهم برنامه های خواهران است که روز پنجشنبه 8 شهریور همزمان با عید سعید غدیر در رواق حضرت زهرا(س) با سخنرانی سرکار خانم معصومی‌اصل برگزار می‌شود.

شب شعر غدیر

حجت‌الاسلام حسینی بیان کرد: شب شعر غدیر، تجمع بانوان ولایی، تجلیل از خانواده معظم شهدای سادات، تجمع خادمیاران جوان تحت عنوان رهروان ولایت، نمایش آئینی غدیر و سخنرانی برنامه‌هایی است که برای خواهران در نظر گرفته شده است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: «شمیم ولایت» عنوان شب شعر غدیر است که با حضور جمعی از بانوان شاعر شنبه سوم شهریورماه ساعت 17 در رواق حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

وی از تصویرسازی و خوشنویسی آیات ولایت خبر داد و افزود: این برنامه‌ با حضور استادان مجرب هنری در سه رشته خوشنویسی، نقاشی و تذهیب روز یکشنبه، چهارم شهریور ماه ساعت 10 تا 12 در رواق حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

برنامه‌های تبلیغی ویژه خواهران

وی به تبیین برنامه‌های تبلیغی خواهران پرداخت و گفت: «حیات طیبه در سایه ولایت، مقام اخوت ولی خدا، زیارت جامعه ـ حسن ختام ادعیه، زیارت با معرفت، درس بزرگ امام هادی(ع)، نقش ولایت در تعالی انسان، ویژگی های ولایت اهل بیت(ع)» موضوعاتی است که در رواق دارالحکمه قبل از نماز ظهر به آن‌ها پرداخته می‌شود.

‌معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: «ولایت مداری بهترین هدف برای خانواده، ریشه امامت متقین در خانواده خوب و فرصت طلایی عید قربان برای صله رحم» قبل از نماز ظهر، «اطاعت از ولایت فقیه در راستای اطاعت از امام زمان(عج)، ائمه میزان حق و رضای خدا، زیارت با معرفت درس بزرگ امام هادی(ع) به شیعیان، بصیرت و صبر ابزار استقامت در حکومت علوی، استمرار غدیر و مهدویت، زنان، روایان و آینه داران غدیر» پس از نماز عصر و موضوعات «تفسیر قرآن، شاخصه های ولایتمداران جوان و بررسی پیوند ولایت و تقوا در قرآن» قبل از نماز مغرب در رواق حضرت زهرا(س) تبیین می‌شود.‌

وی افزود: پس از نماز ظهر و عصر در رواق دارالحکمه به موضوعات «مقام اخوت ولی خدا، نجات اهل ایمان به برکت ائمه، «آثار و برکات ولایت و امامت، ریزش ها و رویش های ولقعی غدیر، ولایت امام علی(ع) در آینه آیات، نیازمندی جهان به الگوی علوی»پرداخته می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره  به برنامه‌های معرفتی دارالحکمه قبل از نماز مغرب، خاطرنشان کرد: «جایگاه دهه ذی الحجه درسوره ابراهیم، شرحی بر آیات ولایت، امام هادی(ع) و جلوه های غدیر، محبت ولی خدا؛ اساس روابط مومنین، ولایت، امانت الهی و عید غدیر تجلی بیعت امت با امامت» نیز موضوعات است.

وی «ولایت محور وحدت اسلامی، امام علی(ع) مظهر ولایت و امام زمان(عج) بر پایه عدالت/فزیارت جامعه /منشور امام شناسی، ریشه غربت اهل بیت در ولایت مداری خانواده ها، جاذبه و دافعه امام علی(ع) و نقش بصیرت در ولایت پذیری» عناوین موضوعاتی برشمرد که قبل از نماز ظهر در رواق حضرت معصومه(س) توسط کارشناسان خانم به آنها پرداخته می‌شود‌.

‌معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی عنوان کرد: از دیگر موضوعاتی که در این رواق به آنها پرداخته می‌شود «عوامل انحراف مردم از ولایت امام علی(ع)، ولایت در قلمرو نفس انسانی، ولایت در قلمرو زندگی اجتماعی، شکوه غدیر در کلام امام رضا(ع) بعد از نماز ظهر و عصر می‌باشد و همچنین تبیین موضوعات «ولایت ـ بصیرت ـ دشمن ستیزی، رابطه توحید و ولایت از منظر قرآن و روایات، راز ایام هفته از زبان امام هادی(ع)، نقش ولایت در تعادل زندگی، نقش ولایت در هدایت انسان و تقدم ولایت بر همه تکالیف» قبل نماز مغرب و عشاء است.

313/28

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha