پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله اعرافی و حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، امام جمعه اردبیل

حوزه/ امام جمعه اردبیل در جلسه شورای حوزه استان گفت: یکی از الزمات دنیای امروز برای حوزه های علمیه، تربیت طلاب زباندان است که این مساله البته نباید منحصر به زبان عربی شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری «حوزه» از اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، عصر امروز طی سخنانی در جلسه شورای حوزه علمیه استان اردبیل که با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور برگزار شد، با تاکید بر لزوم تلاش همه جانبه برای حفظ و تقویت استقلال حوزه های علمیه، ابراز داشت: به لطف الهی از حیث درآمدزایی برای حوزه در استان کارهای خوبی صورت گرفته که این مسأله می تواند حتی الگویی برای استان های دیگر باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه اردبیل افزود: ما باید بتوانیم درآمدهای ثابت برای اداره حوزه ایجاد کنیم تا به این وسیله از وابستگی ما به بودجه های دولتی بکاهد و باعث استقلال بیشتر حوزه شود.

امام جمعه اردبیل همچنین گفت: ما برای رسیدگی به وضع معیشتی طلاب با همکاری مسئولان و نهادهای استان، اقداماتی انجام داده ایم و با این وجود بر مساله تقویت بُعد علمی و اخلاقی طلاب تاکید داشته و داریم.

وی اضافه کرد: از جهت علمی و تربیتی ، به لطف الهی اساتید بسیار خوبی در استان فعالیت می کنند که برکات قابل توجهی از ناحیه آن ها ایجاد شده، ضمن آن که درس های اخلاق از سوی بنده در استان و دیگر شهرهای مناطق دیگر برگزار می شود که خوشبختانه آثار و برکات خوبی هم به همراه داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی همچنین با اشاره به اقتضائات دنیای امروز و تبلیغ آموزه های دینی، گفت: ما باید بر زبان های دیگر به غیر از عربی نیز تمرکز کنیم و طلاب و فضلای زبان دان تربیت نماییم تا بر مردم کشورهای اطراف خودمان نیز اثرگذار باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha