شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حوزه خواهران۱

حوزه/ طلاب عزیز باید با دقت و تدبیر بیشتر، و با نصب‌العین قرار دادن رهنمون‌های مراجع تقلید به ویژه رهبر معظم با گریز از حواشی و مقابله با معدود افرادی که درصدد به انحراف کشیدن این مسیر قویم‌اند، عزم، استقامت و مسئولیت تاریخی خود را به ظهور رسانند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، متن بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در خصوص اجتماع اخیر فیضیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

التهابات اقتصادی این روزها که به گران شدن برخی اجناس و ایجاد معضلات فراوان برای اصناف مختلف مردم شریف شده، نگرانی بسیاری از دلسوزان انقلاب را به همراه داشته است، همه می‌دانیم که استکبار جهانی و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار، به دنبال آن هستند که نظام اسلامی را ناکارآمد و ناتوان نشان دهند و ضمن تبلیغات سوء درباره وجود فساد سیستمی و فراگیر، مردم را نسبت به خدمات فراوان و کارنامه درخشان انقلاب اسلامی بدبین و نسبت به آینده روشن، ناامید سازند، اما به اذعان متخصصان این عرصه، بسیاری از این مشکلات درون‌زاست و با همت و همدلی مردم عزیز و مسئولان دلسوز نظام، می‌توان کاستی‌ها و مشکلات اقتصادی را مرتفع ساخت و تحریم‌های تحمیلی را کم‌اثر کرد.

از سوی دیگر، اهتمام مسئولان محترم به حل فوری و جدّی مشکلات اقتصادی و مبارزه فراگیر با فقر و تبعیض و فساد و نیز اشرافی‌گری و تجمّل خواهی، امری بایسته و لازم است. مطالبه عمومی ملت ایران، حلّ مشکلات اقتصادی و برخورد قضایی جدی، با مفسدان و اخلال‌گران اقتصادی، اختلاس گران، سوداگران بازار سکّه و ارز و غارت گران بیت المال است و این مهم، تلاش فراگیرتر قوای سه گانه؛ به ویژه قوه قضاییه را طلب می‌کند.

حوزه علمیه همواره صدای محرومان، یاور مستضعفان، ستیزه‌گر با روحیة اشرافیت و راحت‌طلبی و مطالبه‌گر نسبت به ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی بوده است، و تجمعی که مدتی قبل در فیضیه برگزار شد نیز صرف‌نظر از برخی حواشی تلخ که نقد مسئولانه و دلسوزانة مراجع معظم تقلید و نهادهای حوزوی را به دنبال داشت، اقدامی به‌جا و برآمده از احساس تعهد مردمی و مسئولیت طلاب در مواجهه با یکی از مسائل مهم کشور است و این صدای عدالت طلبانه و حق پویانه نباید در همهمة حواشی پیش آمده گم و یا خاموش گردد؛ البته در این تجمع سخنانی بیان شد که نه تنها ارتباطی با موضوع تجمع یعنی «عدالت‌ اقتصادی» نداشته، بلکه خلاف واقعیت‌های موجود در حوزه نیز بوده است.

از آنجا که برخی سخنان، شعار‌ها و تحرکات ممکن است موجب اختلافات سیاسی در حوزه شود بنابراین طلاب عزیز باید با دقت و تدبیر بیشتر، و با نصب‌العین قرار دادن رهنمون‌های مراجع عظیم‌الشأن تقلید دامت برکاتهم به ویژه رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی با گریز از حواشی و مقابله با معدود افرادی که درصدد به انحراف کشیدن این مسیر قویم‌اند، عزم، استقامت و مسئولیت تاریخی خود را به ظهور رسانند.

حوزه‌های علمیه و در رأس آنها مراجع معظم تقلید از قبل از تشکیل و پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان زمینه‌سازان انقلاب اسلامی و پس از پیروزی نیز با حمایت‌های همه‌ جانبه از ولایت‌فقیه در عرصه‌های مختلف نظری و عملی مانند فعال‌سازی ده‌ها مرکز علمی و پژوهشی، ‌تربیت‌ نیروهای مستعد و توانمند در عرصه‌های مختلف و ... همواره حامی ارکان نظام و ناظر به آنها بوده‌اند؛ بنابر آنچه گفته شد، حمایت از مسئولان نظام و پرهیز از تخریب تلاش‌ها و دستاوردها با نقد سازنده و منصفانه منافاتی ندارد و می‌تواند ضمن حل معضلات، همگان را به آینده‌ای روشن امیدوار و زمینه رشد و پیشرفت کشور عزیزمان را فراهم آورد.

در این جنگ تحمیلی اقتصادی، همانند سال‌های جنگ تحمیلی نظامی، نیازمند اتحاد و همدلی بیشتر، و گسترش فرهنگ ایثار و مقاومت، صبر و بصیرت، خویشتن داری و گذشت از منافع شخصی و حزبی و گروهی و تبعیت همه جانبه از رهبری فرزانه انقلاب هستیم. از این‌رو هرگونه اختلاف و چنددستگی،تسویه حسابهای حزبی و جناحی، نزاع‌های بی فایده و اعتراض‌های غیرمنصفانه و ناآگاهانه، سمّ مهلک این روزهای خطیر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha