جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید علی فضل الله

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله از روحانیون شیعه لبنان در دیدار گروهی از حجاج آمریکایی به نعمت حج و حرکت بزرگ اسلامی که پیامبر اکرم (ص) آن را راه اندازی کردند، پرداخت و گفت: این حرکت توسعه و تحت عنایت الهی رشد یافت به گونه ای که اسلام در جهان گسترده شده است .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله از روحانیون شیعه لبنان در دیدار گروهی از حجاج آمریکایی به نعمت حج و حرکت بزرگ اسلامی که پیامبر اکرم(ص) آن را راه اندازی کردند، پرداخت و گفت: این حرکت توسعه یافت و تحت عنایت الهی رشد یافت به گونه ای که اسلام در تمامی جهان گسترش یافته است.

چهره اسلام در داخل و خارج در معرض تشویش است

حجت الاسلام فضل الله هشدار داد: چهره اسلام هم به صورت جهانی در معرض تشویش و مخدوش شدن است و هم برخی افراطی گرایان و تکفیری های داخلی اقدام به مخدوش کردن چهره اسلام کرده و به تروریسم صبغه اسلامی دادند و این چیزی است که دشمنان اسلام در جهان به آن دامن زده اند.

وی تصریح کرد: مسلمانان در غرب به ویژه در سایه محاصره رسانه ای، فرهنگی و اقتصادی وظیفه بسیار مهمی دارند.

سید فضل الله مسلمانان غرب را به تلاش برای جبران اشتباهات، استفاده از تجربه های گذشته، مشارکت در روند تربیت اخلاقی و انسانی کشور های غربی که مسلمانان در آن ساکن هستند به ویژه آمریکا، دعوت کرد و از آنان خواست از ورود در آشوب ها و هر چیزی که به نظام عمومی آنجا ضربه می زند، دوری کنند.

مسلمانان رسولان صلح در کشور های غربی باشند

روحانی شیعه لبنانی با اشاره به اینکه مسلمانان علی رغم رنج ها و فشار هایی که در معرض آنه هستند، باید رسولان صلح در کشور های غربی باشند، از آنان خواست برای آینده و تأسیس مؤسسات فرهنگی و تربیتی برای حمایت از هویت اسلامی و نسل های اسلامی در غرب تلاش کنند و از انتقال مشکلات کشور های خود به آنجا دوری کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha