پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کودک آزاری

حوزه/ در مشاجره میان والدین و اختلافات اقوام و خویشاوندان نباید کودکان را هدف قرار داد و از آن‌ها به عنوان طعمه استفاده کرد؛ چراکه ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، تربیت فرزند از مهمترین دغدغه های خانواده های ایرانی است که در شماره های گوناگون، بخش های مختلفی از راه های تربیت صحیح را تقدیم حضور مخاطبان گرامی خواهیم کرد.

* کودکان را قربانی اختلافات خانوادگی نکنید

کودکانی که تحت تأثیر اختلافات خانوادگی مورد توبیخ، آزار و اذیت قرار می‌گیرند در بزرگ‌سالی نسبت به هم‌سالان خود بیشتر آسیب‌پذیر می‌شوند.

کودکان به این علت که توانایی کمتری برای دفاع از خود دارند بیشتر مورد تهاجم قرار می‌گیرند و درگیر اختلافات خانوادگی می‌شوند.

در مشاجره میان والدین و اختلافات اقوام و خویشاوندان نباید کودکان را هدف قرار داد و از آن‌ها به عنوان طعمه استفاده کرد؛ چراکه اختلافات موجب تخریب شخصیت کودکان می‌شود، در نتیجه چنین کودکانی توانایی درک پیرامون محیط خود را نخواهند داشت و در بزرگ‌سالی در معرض انواع بیماری‌های روحی و روانی قرار می‌گیرند.

کودکانی که تحت تأثیر اختلافات خانوادگی مورد توبیخ، آزار و اذیت قرار می‌گیرند در بزرگ‌سالی نسبت به هم‌سالان خود بیشتر آسیب‌پذیر می‌شوند و تحت تأثیر همان حادثه قرار می‌گیرند.

متأسفانه زنان و کودکان به دلیل نداشتن توانایی‌ های لازم برای دفاع از خود بیشتر در معرض خشونت هستند.

در برخی از اختلافات خانوادگی علاوه بر آزار و اذیت کودکان، با بدگویی هر یک از والدین، ذهنیت کودکان دچار تعارض و دوگانگی می‌شود و کودکان در بزرگ‌سالی با نگرش منفی نسبت به یکی از والدین رفتار خواهند کرد.

جعفر بای، آسیب‌شناس اجتماعی

منبع: پایگاه اینترنتی هفته نامه افق حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha