شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ نبیل قاووق

حوزه/ شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله در مراسمی گفت: از نتایج تأخیر در تشکیل دولت جدید، ایجاد مانع در پروژه های توسعه ای، سخت شدن شرایط زندگی برای مردم، باز شدن در های دخالت های خارجی و تضعیف لبنان در معادله های سیاسی منطقه ای و بین المللی است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ نبیل قاووق عضو شورای مرکزی حزب الله در مراسمی گفت: از نتایج تأخیر در تشکیل دولت جدید، ایجاد مانع در پروژه های توسعه ای، سخت شدن شرایط زندگی برای مردم، باز شدن در های دخالت های خارجی و تضعیف لبنان در معادله های سیاسی منطقه ای و بین المللی است.

برقراری روابط با سوریه به نفع لبنان است

وی افزود: برخی مسئله برقراری ارتباط با سوریه را برجسته کردند تا موانع اصلی تشیکل دولت پنهان بماند، امّا باید این سؤال را پرسید که آیا به نفع لبنان نیست که از طریق سوریه با اردن و کشور های حاشیه خلیج فارس در ارتباط باشد؟ آیا به نفع لبنان نیست که با هماهنگی با دولت سوریه، بازگشت آوارگان سوری را تسریع بخشد؟ امّا بیگانگان نمی خواهند که آوارگان به کشور خود بازگردند؛ چراکه بقای آنان برگه برنده ای است برای فشار بر نظام سوریه و سرمایه گذاری روی رنج های مردم برای رسیدن به اهداف سیاسی است.

شیخ قاووق تصریح کرد: ما نمی پذیریم که یک سفیر عربی یا بیگانه خواسته ها و دستور های خود را از موضع بالاتر تحمیل کند و  از مسئول لبنانی بالاتر باشد که این به معنی نقض حاکمیت لبنان است.

محاصره یمن توسط عربستان، بزرگترین محاصره جهان است

عضو ارشد حزب الله با تاکید بر اینکه محاصره ای که عربستان سعودی علیه مردم یمن تحمیل کرده، بزرگترین محاصره جهان است، اشاره کرد: قرارداد قرن همچنان مسئله فلسطین را تهدید می کند و این توطئه ها با همدستی کشور های عربی امنتی ملی و فلسطین و لبنان را تهدید می کند؛ چراکه قرارداد قرن یعنی اینکه هیچ راه بازگشتی برای آوارگان فلسطینی نیست و فلسطینان باز باید آواره شوند، دولت فلسطینی در کار نخواهد بود و شهرک های بیشتری ساخته می شود و روابط عربی اسرائیلی افزایش می یابد.

وی در پایان گفت: همکاری ارتش و مقاومت لبنان را از دست گروهک های تکفیری آزاد کرد و ما از مسلمانان و مسیحیان حمایت کردیم؛ چراکه خطر تکفیری ها همه را در بر می گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha