پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید داوود موسوی - امام جمعه محمود ‌آباد

حوزه/ امام جمعه محمود ‌آباد گفت: هفته دولت از یک سو فرصتی است برای بررسی عملکرد و کارنامه دولت و از دیگر سوی فرصتی است برای بازخوانی شاخصه های دولت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد امروز در دیدار جمعی از مسؤولان این شهر با تبریک فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنرگفت: هفته دولت از یک سو فرصتی است برای بررسی عملکرد و کارنامه دولت و از دیگر سوی  فرصتی است برای بازخوانی شاخصه های دولت اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه دولت مردان نباید جهت گیری کلان خود را در حین فعالیت های خود فراموش کند، افزود: باید با تذکر و نقد منصفانه مانع از فراموشی شاخص و مسیر حرکت از سوی مسؤولان شد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه سخنان خود با معرفی ویژگی های دولت اسلامی، گفت: دولت اسلامی باید دولتی کارآمد باشد که توان انجام ماموریت هایش را داشته باشد و با تدبیر درست بر مشکلات غلبه کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه نخستین شاخصه دولت اسلامی این است که انقلابی باشد، خاطرنشان کرد: انقلاب به معنای تحول و دگرگونی است و هیچ گاه توقف و ایستایی ندارد.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به اینکه دولت انقلابی یعنی دولتی که عزت مند باشد، تصریح کرد: دولتی عزتمند است که با تلاش خود مردم را عزیز بدارد.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه دولت جهادی دومین شاخصه دولت کارآمد است، خاطرنشان کرد: دولت جهادی باید کمتر استراحت کند و از جلسات بی نتیجه پرهیز و بیشتر در عرصه عمل خودنمایی کند.

استاد حوزه علمیه مازندران، عدم وجود نشاط لازم در میان وزرا را یکی از نقاط منفی دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: متأسفانه بخش مهمی از مسؤولان در سطح وزرا افرادی با سنین بالا بودند و همین مسأله بازدهی را کاهش خواهد داد.

امام جمعه محمود آباد با بیان اینکه سومین شاخصه دولت کارآمد؛ دولت شایسته سالار است، افزود: هرکس در هر قسمتی کار می کند باید نگاه شایسته سالاری داشته باشد، احزاب، گروه ها و دوستان انتخاباتی اعتباری بوده و فعالیتشان محدود است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر اینکه دولت شایسته سالار باید مردمی و در بین مردم باشد و خود را از مردم جدا نداند، خاطرنشان کرد: خدمت گزاری صادقانه نیز از دیگر ویژگی های دولت انقلابی و کارآمد است چرا شهیدان رجایی و باهنر، تنها هدفشان خدمت به مردم بود.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه اولین و بدیهی ترین اثر خدمتگزاری محبوب نزد مردم است، افزود: به طور قطع و یقین کسی که محبوب خلق خدا است، مورد حمایت و توجه خداوند متعال نیز خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر دولت تحول آفرین و قانون مند تأکید کردند، گفت: قانون باید سرلوحه تمام کارها باشد حتی رعایت قانون بد بهتر از بی قانونی است، شاید این یکی از دلایلی بود که به جریان برجام تن دادیم.

استاد حوزه علمیه مازندران در پایان سخنان خود فساد ستیزی را نیز از دیگر ویژگی های دولت اسلامی و کارآمد توصیف کرد و افزود: مبارزه با فساد در دولت های کارآمد یک اصل است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha