پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یک بانوی محجبه مسلمان که دور دنیا را سفر می کند

حوزه/ بانوی ۳۱ ساله لبنانی تبار ساکن شهر دیربورن در ایالت میشیگان آمریکا، تاکنون به ۱۸ کشور مختلف دنیا سفر کرده و تصمیم دارد دور دنیا را یک نفره سفر کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه» به نقل از aboutislam، یک زن مسلمان آمریکایی- لبنانی تبار ساکن شهر دیربورن در ایالت میشیگان تصمیم گرفته است سفری یک نفره به تمامی کشورهای دنیا داشته باشد.

این بانوی 31 ساله مسلمان در سال به 2 تا 4 کشور سفر می کند و هم اکنون به 18 کشور مختلف جهان رفته است. در ماه اکتبر پس از سفر بعدی اش به اسپانیا، به پرتغال و مراکش رفته و آمار مسافرت هایش به کشورهای مختلف به عدد 21 خواهد رسید.

ملک اووزا، که به عنوان مدیر پرونده برای یک شرکت بیمه بهداشتی کار می کند در این باره گفت: با سفر به مناطق مختلف دنیا چیزهای زیادی راجع به خودتان می آموزید. و باعث می شود که درک کنید تا چه اندازه خوشبخت هستید که تا چه حد می توانید شجاع و توانمند باشید.

وی با بیان اینکه از زمان کودکی با خانواده اش به مناطق مختلف دنیا از جمله مصر و دبی می رفته و از سرزمین مادری اش یعنی لبنان دیدن می کرده، افزود: من هرگز فکر نمی کردم که دست به چنین کاری بزنم.

این  بانوی لبنانی تبار در ادامه گفت: من چیزهای زیادی از تنها سفر کردم آموخته ام و تجربیات بسیاری به دست آورده ام، البته لحظات ترسناکی هم بوده اند و صادقانه می گویم که شب ها ممکن است دلهره آور باشد.

حجاب بخشی از هویت من است

اووزا که محجبه نیز هست، تاکنون در سفرهایش با تبعیض به  خاطر دین و حجابش روبرو نشده است.

وی در رابطه با حجابش نیز می گوید: من به دین و باورهای همه احترام می گذارم اما حجاب باعث می شود احساس کنم که خدا همیشه از من محافظت می کند. احساس می کنم گویی روسری، یک سد است. بخشی از هویت من و کسی که هستم. و با حجاب احساس راحتی و اعتماد به نفس بالا دارم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha