جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام ماندگاری

حوزه/ امروز یکی از رسالت های مهم مبلغین، امید دادن به جامعه و از بین بردن ناامیدی است و اگر این کار را انجام ندهیم، بدخواهان اوضاع را در دست خواهند گرفت و مردم را از اسلام و انقلاب ناامید خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری پیش از ظهر امروز در همایش «مبلغین غدیر» که در مجتمع فرهنگی تربیتی امام زاده سید علی(ع) در قم برگزار شد، با بیان اینکه در تحلیل مشکلات مسائل وجود دارد که کمتر به آن توجه شده، گفت: فرافکنی و خود زنی عواملی هستند که در بحث مشکلات بیشتر به آن پرداخته شده و هر جا درکشور مشکلی ایجاد شده دلیل آن را فرافکنی و خود زنی دانستیم.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهداء بابیان اینکه امروز در شرایط حساسی قرار داریم و دشمن به دنبال ناامیدی و سرانجام تهدید است، اظهار داشت: دشمن به این یقین رسیده که در بعضی مسائل می تواند مسئولین کشور را با خود همراه کند، ولی هرگز نمی تواند رهبر انقلاب را تخریب کند، اما برای اینکه بر این مسئله پیروز شوند به دنبال این هستند که مردم را از نظام و ولایت فقیه ناامید کنند که اگر این مسئله محقق شود، کشور در بحران شدید قرار خواهد گرفت .  

وی افزود: بنابراین بایدسعی کنیم ناامیدی را از جامعه برداریم که این خود متکی به عواملی است، یکی از این عوامل پیروی از ولایت فقیه در همه مسائل است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: ولایت فقیه زمانی می تواند در این جامعه و کشور موفق باشند که مردم و مسئولین در همه مراحل تابع و پیرو ولایت فقیه باشند و اگر نباشند، اگر رهبر آن کشور، حضرت علی(ع) هم باشد، نظام شکست خواهد خورد.

وی افزود: شرط پیروزی مردم در برابر دشمنان، پیروی از ولیّ خدا درهمه مراحل است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: تکیه به خدا و ولایت اهل بیت(ع) شرط دیگر پیروزی بر دشمنان است. توکل به خدا را بیاموزیم. حوادث 8 سال جنگ تحمیلی را به یاد بیاوریم، در آن زمان ابزار جنگی و تسهیلاتی نداشتیم؛ ولی از ایمان قوی برخوردار بودیم و پشتیبانمان را خدا می دانستیم و درهمه مسائل پیروز شدیم، ولی این پشتیبان مهم را با تکیه به خارجیه ا و اعتماد به آنها از دست دادیم.

رئیس مؤسسه روایت سیره  شهداء عنوان کرد:  کسی که پشتیبان را نمی فهمد و درک نمی کند و ابتدا باید توکل والتماس را یاد بگیرد تا بفهمد معنای پشتیبان چه چیزی است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: شیعه معتقد است آینده روشنی به نام ظهور دارد و  تکیه بر این عوامل می تواند انسان و جامعه را ناامیدی نجات دهد.

رئیس مؤسسه سیره تفحص شهداء عنوان کرد: امروز یکی از رسالت های مهم مبلغین، امید دادن به جامعه واز بین بردن ناامیدی است و اگر این کار را انجام ندهیم،بدخواهان اوضاع را در دست خواهند گرفت و مردم را از اسلام و انقلاب ناامید خواهند کرد.

وی بابیان این که اصل غدیر نقشه راه زندگی، فرهنگ، جریان، تأیید رسالت پیامبر(ص)، پیام برای تربیت بشر و معرفی مربی برای زندگی است، اظهارداشت: غدیر پاسداری از اسلام است و چون نتوانستیم از غدیر به خوبی پاسداری کنیم، موضوعاتی چون عاشورا و به شهادت رساندن اهل بیت(ع) از سوی دشمنان ایجاد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بابیان این که اهل بیت(ع) برای این که نقش ولایت تخریب نشود، از حق خود گذشتند، افزود: غدیر، به انسان ها قوانین درست زندگی کردن را می آموزد تا از مسیر منحرف نشوند.

وی گفت: غدیر استفاده از فرصت ها را به جامعه اسلامی می آموزد، طوری که در جمهوری اسلامی یکی مانند شهید رجایی با استفاده از مسئولیت، شهید و یکی هم بنی صدر می شود.

رئیس مؤسسه روایت سیره شهداء عنوان کرد: غدیر معرفی کننده مربی و راهنمایی سفر برای عدم گمراهی و پیدا کردن حق از باطل و جدا نشدن از مسیر حق است.

313/40

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha