جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حائری

حوزه/ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان در جمع طلاب اهل سنت و شیعه شهرستان خواف گفت: ۴۰ سال است از پیروزی انقلاب تاکنون ما الگوی وحدت برای تمام جهان هستیم و امروز شما علما چه اهل سنت و چه شیعه در خط مقدم این جبهه یعنی جبهه وحدت قرار دارید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین حائری، در همایش تجلیل از همسر و فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب شهرستان خواف و توابع، اظهار کرد: دغدغه شما عالمان برای هدایت امت مایه مباهات است، چه عالمان اهل سنت و چه شیعه که در واقع پدران آینده فرزندان این امت و ملت هستید و همچین مادرانی که برای رشد و ارتقای معنویت و سلامت روح فرزندانشان تلاش ‌می‌کنند و زحمت می‌کشند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: ما امت واحده‌ هستیم تا برای جهانیان الگو باشیم به ویژه امروز که دشمن برای اینکه به اسلام، قرآن و مکتب توحید صدمه بزند در برابر اسلام و قرآن ایستاده‌ و کار به فرقه و مذهب جوامع ندارد، دشمن می‌داند از قرآن ضربه می‌خورد چون کتاب هدایت و بیداری بشر است لذا می‌خواهند قرآن را تضعیف کنند نام مبارک پیامبر(ص) را از دل‌های مردم بزدایند و تفکر توحیدی را از مردم دور کنند.

وی تصریح کرد: ما الگویی برای تمام جهان هستیم حدالاقل 40 سال است که از پیروزی انقلاب تاکنون این را تجربه می‌کنیم و شما خط مقدم این جبهه یعنی جبهه وحدت قرار دارید تا توطئه‌های دشمن را خنثی کنید چنانکه‌ توفیق پیدا کردید فرزندانی شایسته تربیت کنید و به عنوان پدر و مادری موفق فزندان‌تان مایه افتخار شما شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حائری بیان کرد: فرزندان شما نیز باید قدردان باشند که موفقیت آن ها به خاطر زحمات شماست یقینا باید این گونه باشد فرزندان یک روحانی و عالم با دیگران فرق دارد چرا که عالم با غیرعالم مساوی نیست عالم وجودش را با علم، نورانی کرده است.

علوم حوزوی فارغ‌التحصیلی ندارد

وی خاطرنشان کرد: علوم حوزه چه شیعه و چه سنی مرز ندارد، در فرهنگ حوزه مانند دانشگاه فارغ‌التحصیل نداریم حتی عالم 82 ساله ما به دنبال علم و دانش است و این افتخار ماست لذا تا می‌توانید دنیال دانش‌افزایی باشید که ارزش انسان به علم است و تمام حقایق هستی بر مدار علم می‌چرخد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با اشاره جهاد علیه دشمن، اظهار کرد: وقتی امت اسلام در برابر دشمنانی قرار می‌گیرد که کمر همت بسته‌اند تا پشت اسلام را بشکنند، مسلمانان را تضعیف کنند و از مسلمانان برتری بجویند. امت مسلمان نمی‌تواند در برابر ظلم ظالم و قلدری قلدر ساکت بنشیند.

وی افزود: امروز ما در برابر این صحنه قرار گرفته‌ایم و مثل روز برای همه ما روشن است که یهود، استکبار و صهیونیزم و در رأس آن‌ها آمریکای جنایتکار چگونه کمر به نابودی اسلام بسته‌ا‌ند و چگونه می‌خواهند صهیونیزم را عَلَم کنند، امت اسلام را بشکنند و تضعیف کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حائری متذکر شد: امروز صحنه جهاد مخصوصا جهاد اعتقادی، جهاد علمی و جهاد فرهنگی برای همه ما جبهه‌ای مهم و گسترده است، خطر شبکه‌های ماهواره‌ای، شبهات اینترنتی، فساد اخلاقی همه ما را تهدید می‌کند، فرندان ما نیز در معرض این خطرات هستند بنابراین ما باید با تقویت اعتقادات فرزندان خود سدقوی در برابر آنها ایجاد کنیم.

313/28

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha