جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از نمایندگی المصطفی

حوزه/ نشست صمیمی با حضور مدیرکل و معاونین میراث فرهنگی اصفهان و رئیس و مسئولان نمایندگی المصطفی به منظور گسترش تعاملات دوسویه و اجرایی کردن تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد .

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین ملکی، رئیس مجتمع آموزش عالی المصطفی در اصفهان، در ابتدای این دیدار به نقش و جایگاه جامعه المصطفی در عرصه نشر و گسترش اسلام ناب و معارف قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) در جهان اشاره نمود.

 رئیس مجتمع آموزش عالی المصطفی در اصفهان به بعضی از وجوه مشترک دو نهاد جامعه المصطفی و سازمان میراث فرهنگی در عرصه بین الملل اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری وظیفه و هدفی مقدس دارد و با رویکردهای دینی و تمدنی نقش سازنده ای را در حوزه های تربیتی خاص و ممتاز ایفا می کند.

وی، جایگاه و نقش اداره کل میراث فرهنگی اصفهان را به دلیل قدمت حوزه های تمدنی و تاریخی این شهر، بسیار مهم دانست و یادآور شد: با توجه به عجین شدن رویکردهای هنری، معماری و دینی در نهادهای استان اصفهان، بهره گیری از این ظرفیت ها، نیازمند توجه جدی تر به توسعه رویکردهای جهانی میراث فرهنگی و منابع دستی و گردشگری است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در ادامه ضمن معرفی جامعه المصطفی، گزارشی از ساحت های مختلف فعالیت این نهاد بین المللی ارائه و خاطرنشان کرد: نمایندگی جامعه المصطفی همواره آمادگی دارد، تا بر اساس ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و جاذبه‌های فراوان استان اصفهان در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، همکاری مشترک گسترده ای را با سازمان میراث فرهنگی این استان انجام دهد.

دکتر الهیاری، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در نمایندگی جامعه المصطفی، بر عرصه های همکاری و تعامل سازمان میراث فرهنگی استان با این نهاد بین المللی تاکید نمود و با اشاره به ظرفیت و جایگاه ممتاز جامعه المصطفی، آمادگی کامل این اداره کل را برای شروعی جدید در همکاری ها اعلام داشت.

در این نشست مقرر شد در نشست های تخصصی و  در کارگروه های ویژه مفاد تفاهمنامه دنبال گردد.

گفتنی است؛ این تفاهم نامه در هفت بند و با هدف، بهره برداری از ظرفیت ها و توانمندی های طرفین در راستای تحقق سیاست های کلان کشور، جذب حداکثری گردشگر خارجی، بهینه سازی و هم افزایی، انجام پروژه های پژوهشی، برنامه ریزی مشترک و تبادل تجربیات و اصلاح فرآیندها   تنظیم شده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha