پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام تلخابی

حوزه/ نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: آنچه امروز در حوزه های علمیه به عنوان یک اشکال مطرح می شود، این است که ارتباط خوبی با بدنه آحاد مردم ندارند، لذا خوب است که روحانیت و حوزه های علمیه این ارتباط خود را بیش از پیش تقویت نمایند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین مجید تلخابی در جمع طلاب، مدیران و اساتید حوزه علمیه قزوین ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید غدیر خم، بیان کرد: حادثه غدیر دوستداران ولایت و مکتب ناب محمدی را شادمان و دشمنان امامت و اسلام اصیل را ناراحت و عصبانی کرد و به همین خاطر ضربه زدن به فرهنگ غدیر همواره در دستور کار دشمنان قرار داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی تصریح کرد: حادثه غدیر مسیر آینده جهان اسلام را مشخص کرد و نبی مکرم اسلام (ص) به پیروان مکتب اسلامی راه سعادت و نجات را نشان داد، اگرچه عده‌ای علیرغم توصیه‌های پیامبر(ص)، در مقابل ولایت و امامت ایستادند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: این عید بزرگ میراثی معنوی و مکتبی است که رسالت تبیین، حفظ و تکریم آن به عهده ما است؛ لذا با توجه به فضیلت غدیر خم و اینکه در روایات از آن به عنوان " عید الله اکبر" یاد شده، می طلبد همگان درترویج انتقال فرهنگ غدیر به نسل آینده تلاش کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد:  واقعه غدیر بزرگترین حادثه تاریخی در اسلام است که روایات و آیات قرآنی زیادی به آن اشاره کرده، لذا همگان باید این روز را ارج نهند.

حجت الاسلام والمسلمین تلخابی ادامه داد: نعمت ولایت و امامت به عنوان یکی از نعمت های ارزشمند الهی از جانب خدای متعال بر جهان بشریت ارزانی شده است.

ارتباط بین حوزه های علمیه و آحاد مردم تقویت شود

 نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری به عدم ارتباط قوی و موثر حوزه های علمیه با آحاد مردم پرداخت و بیان کرد: آنچه که امروز در حوزه های علمیه به عنوان یک اشکال مطرح می شود، این است که ارتباط خوبی با بدنه آحاد مردم ندارند که چه خوب است روحانیت  و حوزه های علمیه این ارتباط خود را بیش از پیش تقویت نمایند.

حجت الاسلام تلخابی به مسائل اقتصادی در کشور پرداخت و بیان کرد: امروز متاسفانه مشکلات معیشتی واقتصادی در کشور ما حاکم شده که باید تلاش نماییم این مشکلات را رفع نماییم.

وی به مسائل به وجود آمده در تجمع روحانیون در شهرمقدس قم و حاشیه های به وجود آمده در این مراسم، گفت: تجمع روحانیون وطلاب حوزه علمیه قم به خاطر مسائل اقتصادی مردم خوب وپسندیده بود و این حضور نشان دهنده این بود که آحاد مردم ایران بدانند حوزه های علمیه همراه و همگان مردم هستند، ولی متاسفانه حاشیه هایی بعد از این مراسم به وجود آمد که زیبنده و پسندیده نبود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha