جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه مازندران بر ضرورت توسعه و تقویت مراکز تخصصی در استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران، امروز در جلسه مدیران مدارس علمیه استان با اشاره به برگزاری موفق طرح میثاق طلبگی، گفت: مرحله نخست این دوره تیر ماه در مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر و مرحله دوم نیز در حال حاضر در مدرسه علمیه خلیل شهر بهشهر برگزار شد.

وی از شرکت حدود ۲۰۰ نفر از طلاب جدید الورود حوزه علمیه مازندران در این دوره خبر داد و خاطرنشان کرد: این طلاب پس از شرکت در دوره پانزده روزه اختبار و تثبیت که از سوی هر مدرسه برگزار می شود، فعالیت علمی خود را از مهر ماه در مدارس آغاز خواهند کرد.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب جدیدالورود پس از تشکیل پرونده به آنها کد داوطلبی داده می شود، خاطرنشان کرد: در گذشته باید پرونده یک طلبه برای دریافت کد طلبگی به قم ارسال می شد، اما در حال حاضر این اختیارات به استان ها واگذار شده است.

حجت الاسلام اکبری در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه مدارس علمیه به قرائت و تجوید قرآن ویژه اساتید تأکید کرد و گفت: مدارس علمیه باید در کنار توجه به مسائل قرآنی طلاب باید موضوع قرائت و تجوید ویژه اساتید را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران همچنین با تأکید بر این که گروه های علمی و تربیتی باید همزمان با سال تحصیلی جدید در مدارس علمیه شکل گیرد، بیان داشت: این گروه های علمی باید پایه آموزشی و تربیتی مدارس علمیه قرار گیرند.

وی با بیان این که توسعه مراکز تخصصی در استان ها را یکی از سیاست های مدیریت حوزه عنوان کرد و گفت: با توجه به سیاست های معاونت آموزش حوزه های علمیه تقویت دوره، شعبه های مدارس و همچنین سطوح عالی در سطح استان ها در دستور کار قرار دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha