جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 حجت الاسلام مفتح امام و مدیر جدید مرکز اسلامی هامبورگ

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مفتح امام جمعه و رئیس جدید مرکز اسلامی هامبورگ در اولین خطبه نماز جمعه خود گفت: حکم عقل، عمل بی چون و چرا به نسخه پزشک در هر دو مرحله حیات بشری یعنی پیش از تولد و پس از آن است و تنها پزشک مرحله دوم حیات بشر خداوند است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی مفتح مدیر جدید مرکز اسلامی هامبورگ در اولین حضور خود به عنوان امام جمعه هامبورگ به بیان نکاتی پیرامون نیاز بشر به دین پرداخت.

امام جدید هامبورگ در خطبه های نماز جمعه این شهر که با حضور شیعیان برگزار شد، گفت: معنای تقوی عبارت است از تبعیت از اوامر و نواهی خداوند، اطاعت محض از دستورات الهی، بندگی و عبودیت.

وی در ادامه به مراحل زندگی انسان، بر اساس آیات اول تا چهارم سوره دهر، و تجربه هر فرد اشاره کرد و گفت: مرحله اول قبل از انعقاد نطفه، سپس مرحله انعقاد نطفه، دوره حیات جنینی و رحم مادر پس از آن مرحله تولد در این دنیا، دوره حیات موقت دنیوی، رحم دنیا  و آنگاه مرحله انتقال به آخرت، دوره حیات ابدی اخروی و زندگی اصلی است.

حجت الاسلام والمسلمین مفتح اظهار داشت: ساخته شدن جسم انسان و اجزاء پیکر آدمی، در دوره جنینی اولیه و رحم مادر است و تمام تاثیر در این مرحله مربوط به مادر است. ساخته شدن روح انسان و شخصیت آدمی، در دوره جنینی ثانویه و رحم دنیا رخ می دهد و تمام تاثیر مربوط به خود شخص است. انسان نوع اخیر نیست بلکه شخصیت او در دنیا ساخته میشود. انسان، موجودی در حال شدن است.

وی با اشاره به حدیث شریف "ما خلقتم للفناء بل خلقتم للبقاء، وإنما تنقلون من دار إلى دار" از پیامبر اکرم یادآور شد: حکم عقل، عمل بی چون و چرا به نسخه پزشک، در هر دو مرحله حیات بشری یعنی پیش از تولد و پس از آن است. و تنها پزشک مرحله دوم حیات بشر، خداوند است، و دستورات او همانا ادیان الهی است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha