جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عابدی مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه /مدیر حوزه های علمیه استان فارس به فعالیت های بخش آموزش حوزه اشاره کرد و گفت: از جمله فعالیت هایی که بخش آموزش انجام داده، امتحانات کتبی بوده و تلاش های مطلوبی در این بخش صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین عابدی ظهر امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی ۹۸_۹۷ که در مصلی برگزار شد، با اشاره به اینکه ۴ هزار طلبه فعال در حوزه های علمیه وجود دارد، اظهار داشت: حدود ۲۴۰ استاد با حکم و عده دیگر بدون حکم نیز در سطح استان مشغول تدریس در حوزه های علمیه هستند.

وی با بیان اینکه ۵۳ مدرسه علمیه برادران در سطح استان وجود دارد، افزود: سه تا از  مدرسه ها مراکز تخصصی هستند که رشته‌ هایی مانند قضاوت را دنبال می کنند.

مدیر حوزه های علمیه استان فارس به تدریس دروس خارج حوزه در سطح استان اشاره و عنوان کرد: سه تدریس دروس خارج را در سال گذشته در استان داشته ایم که به دلیل فوت آیت الله ایمانی، یکی از آنان تعطیل شد، اما به دنبال این هستیم که دروس دیگری را برگزار کنیم.

وی از رویکرد مرکز مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور یاد و تصریح کرد: نظام کنونی که در ستاد حوزه های علمیه است واگذاری امور به استان ها است، البته باید زیر ساخت ها را محیا کرد و مدیران به طوری رفتار کنند تا ستاد تمام امور دیگر را به آنان محول کنند.

حجت الاسلام عابدی خاطرنشان کرد: اکنون در پایه های سه تا شش در استان،  اساتید خبره و شایسته ای وجود دارد که کمال تشکر را از آنان داریم، امیدواریم در پایه های بالا نیز چنین باشد که دیگر نیاز به اساتید از استان قم نداشته باشیم.

وی به فعالیت های بخش آموزش حوزه اشاره و ابراز کرد: از جمله فعالیت هایی که بخش آموزش انجام داده، امتحانات کتبی بوده که تلاش های مطلوبی در این بخش صورت گرفته، البته اتاق فکری باید برای طرح سوالات امتحانات وجود داشته باشد چرا که برای رشد حوزه باید این بخش تشکیل شود.

مدیر حوزه های علمیه استان فارس تاکید کرد: در بخش آموزش گام های مطلوبی برداشته شده که البته برای بهتر شدن باید همه نهاد های مرتبط دست به دست یکدیگر دهند، تا رشد مطلوبی در این زمینه داشته باشیم.

وی از برگزاری کارگاه های پژوهشی در سال گذشته یاد و تصریح کرد: در سال گذشته هشت کارگاه پژوهشی در چهار منطقه برگزار شده که حدود ۲۰۰ نفر  از اساتید در این کارگاه ها حضور داشته اند.

حجت الاسلام عابدی به دیگر فعالیت های مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان اشاره کرد و ادامه داد: ۵۲ هزار جلد کتاب در سال گذشته به حوزه ها تحویل داده شده که باید از معاونت پژوهش تشکر کرد، همچنین حدود ۱۰۰ استاد اخلاق به طور متوسط روزانه ۷ ساعت در هر حوزه مشغول فعالیت در حوزه ها بوده اند.

وی دوره میثاق طلبگی با حضور بیش از ۳۰۰ طلبه، دوره تربیت مربی و برگزاری طرح حباب المتین در سه منطقه از استان نیز را از دیگر فعالیت ها دانست و خاطرنشان کرد: ۵۲ مدرسه امین وهمچنین ۲۴۷ روحانی مبلغ طرح هجرت نیز در سطح استان فعالیت می کنند.

مدیر حوزه های علمیه استان فارس به مسائل  اقتصادی جامعه اشاره و تصریح کرد: حوزه های علمیه مرکب تشعشع ارزش ها است، اینطور نیست که فردی بگوید من طلبه ام و به مسائل اقتصادی و غیره کاری ندارم، در واقع جامعه بدون امام، جامعه ای بدون راهنما است، بنابراین حوزه ها می توانند در همه امور دخالت متین داشته باشد.

وی با بیان اینکه طلاب باید بدانند که بیگانه از این مسائل روز جامعه نیستند، عنوان کرد: حوزه بدون ولایت بی خاصیت است، اساتید باید اندیشه های حوزه ها را منعکس کنند، نگاه ولایت باید کنار حوزه نواخته شود، همچنین قرآن کریم بیان می کند که بیت المال را به کسانی نسپارید که نتوانند از آن مواظبت کنند، مبادا مدیران و مسئولان کاری کنند که رد قرآن بر آنان قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha