پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور بر ضرورت توجه مدارس علمیه به سنت های آموزشی و پژوهشی تأکید کرد و گفت: امروز یک صفحه از کتاب مکاسب به عنوان موضوع پایان نامه در دانشگاه سوربن مورد تحقیق و بررسی قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، در جمع مدیران و اساتید مدارس علمیه غرب استان مازندران، در نوشهر، دانش بنبیان بودن را یکی از ویژگی ها و شاخصه های حوزه عنوان کرد و گفت: باید تلاش شود با بهره گیری از ظرفیت های موجود، بنیه علمی حوزه بیشتر تقویت شود.

وی با بیان این که امروز ظرفیت های بسیار مناسبی در حوزه وجود دارد که می توان از این ظرفیت ها در جهت تقویت پایه های علمی حوزه بهره گرفت، افزود: پایه های قوی علمی می تواند حوزه را به درجه اعلی برساند.

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه سخنان خود گفت: حوزه به عنوان یکی از مهم ترین مراکز علمی و آموزشی کشور درس خواندن و قدرت علمی، از جمله مهم ترین شروط تحصیل در آن است.

آیت الله اعرافی در ادامه از دروس مقدماتی به عنوان ابزارهای مهم رشد و تقویت بنیه علمی در حوزه عنوان کرد و افزود: این دروس مقدماتی همه چیز در حوزه است و خواندن مناسب آن موجب موفقیت در مسیر تحصیل خواهد شد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با تأکید بر این که «قدرت علمی» شاخصه حوزه پیشرو است، خاطرنشان کرد: تحقق این مسأله مهم نیازمند تلاش و ممارست در عرصه علم آموزی حوزه است.

وی با بیان این که قدرت علمی که امروز در حوزه وجود دارد بسیار حائز اهمیت است و کمتر جایی دیده می شود، تصریح کرد: امروز یک صفحه از کتاب مکاسب به عنوان موضوع پایان نامه در دانشگاه سوربن مورد تحقیق و بررسی قرار می گیرد.

آیت الله اعرافی در ادامه سخنان خود به پیشرفت های گسترده در جوامع بشری اشاره کرد و گفت: در چنین شرایطی رسالت و وظیفه حوزه بسیار حائز اهمیت است که باید به آن توجه شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که امروز نگاه و رویکرد حوزه نباید تنها داخلی باشد، بلکه باید این رویکرد بین المللی باشد، خاطرنشان کرد: حوزه در دنیای امروز باید در جهت تأمین نیازهای جوامع بشری گام بردارد.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه مدارس علمیه به سنت های آموزشی و پژوهشی تأکید کرد و گفت: توجه مناسب مدارس علمیه به این سنت های ارزشمند، می تواند موجب رشد حوزه در ابعاد مختلف شود.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه توسعه کیفی حوزه را یکی از رویکردهای مهم این مجموعه دانست و خاطرنشان کرد: در همین راستا اقدامات مهمی به منظور کیفی سازی برنامه ها در سطح کشور صورت گرفته که یکی از این اقدامات، واگذاری برخی اختیارات به مدیریت های استانی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha