جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام موسوی ، استاد حوزه علمیه قم

حوزه/ حجت الاسلام موسوی، با بیان اینکه نظام تشکیلات دینی در بستر رشد علمی و اخلاقی تحقق می یابد، گفت: علت اینکه جامعه ما امروزه با بحران‌ها و مشکلاتی مواجه است؛ عدم تهذیب نفس بسیاری از افرادی است که خود را یار امام زمان(عج) می‌دانند، اما اهل تهذیب نفس نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام سید منصور موسوی، از اساتید حوزه علمیه قم و خوزستان، در جمع جوانان انقلابی کلان‌شهر اهواز، با بیان این که ما در زمانی زندگی می‌کنیم که تمام تلاش انبیاء و اولیاء الهی(ع) به نتیجه رسیده، اظهار داشت: به نتیجه رسیدن تلاش انبیاء و اولیاء الهی یعنی تشکیل حکومت اسلامی که امروز در آستانه ۴۰ سالگی آن هستیم.

تکالیف سنگینی بر دوش روحانیون و حوزه‌های علمیه است

وی با تأکید بر اینکه تکالیف سنگینی بر دوش روحانیون و حوزه‌های علمیه است، گفت: شیعه واقعی کسی است که در تشکیلات ائمه اطهار(ع) نقش داشته باشد، افرادی که در فعالیت ائمه(ع) برای گرفتن حق آنان شریک هستند می‌توانند نام خود را شیعه بگذارند.

حجت الاسلام موسوی، دارا بودن حس مسئولیت‌پذیری را یکی از وظایف روحانیون دانست و تصریح کرد: ما باید نسبت به وقایع اتفاقیه احساس مسئولیت داشته باشیم؛ احساس مسئولیتی فراتر از سن، منطقه و بلکه احساس مسئولیت ما باید نسبت به کل عالم باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه، با بیان اینکه بعضی‌ها درد دین و دیگران را ندارند و صرفاً هدفشان از مسئولیت، خودخواهی و ارضای نفسانیت خودشان است، گفت: در یک فضای تربیتیِ صحیح، متربیان نسبت به دیگران احساس مسئولیت پیدا می‌کنند.

شیعه یک عنصر تشکیلاتی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: شهید صدر، از پیشگامان مبارزات نهضت اسلامی در عصر حاضر، بیان می‌کند که «امام خمینی کاری کرد که تمام انبیاء و اولیاء آرزویش را داشتند»؛ از این رو باید احساس مسئولیت داشته باشیم و به دیگران هم منتقل کنیم که تو فقط خودت نیستی، تو شیعه‌ای...! و شیعه در یک کلمه یعنی عنصر تشکیلاتی.... .

مدیر مؤسسه فرهنگی جهادی عصر ظهور، با اشاره به کلام امام خامنه‌ای در کتاب انسان 250 ساله، گفت: ایشان در این کتاب آورده‌اند که «شیعه یعنی پیوستگی فکری و عملی با امام و شرکت در فعالیتی که با ابتکار امام و در جهت گرفتن حق امام است و این پیوستگی همان ولایت نام دارد».

در مدیریت اسلامی روابط ولایی بالاتر از روابط سازمانی است

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه شیعه واقعی کسی است که در تشکیلات ائمه(ع) نقش داشته باشد، افزود: افرادی که در فعالیت ائمه (ع) برای گرفتن حق آنان شریک هستند می‌توانند نام خود را شیعه بگذارند.

وی ادامه داد: در نظام امامت بایستی مسئولیت داشته باشی و نقش‌آفرینی کنی؛ چراکه در مدیریت اسلامی روابط ولایی بالاتر از روابط سازمانی است و این بدان معناست که هرکدام از ما باید مستقیم با امام جامعه ارتباط داشته باشیم.

این استاد حوزه علمیه، گفت: ما اگر در نظام امام و امت نقشی نداشته باشیم و در جهت منویات امام و امت قدم برنداریم نمی‌توانیم خود را شیعه بنامیم.

علت بحران‌ها و مشکلات جامعه امروزی، عدم تهذیب نفس مردم است

حجت الاسلام موسوی، علت بحران‌ها و مشکلات جامعه امروزی را عدم تهذیب نفس مردم دانست و تصریح کرد: علت اینکه جامعه ما امروزه با بحران‌ها و مشکلاتی مواجه است؛ عدم تهذیب نفس بسیاری از افرادی است که خود را یار امام زمان(عج) می‌دانند، اما اهل تهذیب نفس نیستند.

مدیر مؤسسه فرهنگی جهادی عصر ظهور، در پایان با بیان اینکه نظام تشکیلات دینی در بستر رشد علمی و اخلاقی می‌تواند حرکت کند، به روایت «لَا أرَی إصلاحکُم بِإفسَاد نَفسِی» از حضرت امیر(ع)، اشاره کرد و گفت: این روایت امیرالمؤمنین(ع) که «من اصلاح شما را به قیمت تباهی خودم نمی‌خواهم» باید نصب العین همگان قرار گیرد.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha