جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 رونمایی از نسخه خطی قرآن کریم به خط حضرت امیر المؤمنین(ع)

حوزه/ آستان مقدس علوی همزمان با جشنواره بین المللی غدیر در نمایشگاه آثار قیمتی و نسخه های خطی، نسخه خطی قرآن کریم که در سال ۴۰ هجری به خط حضرت مولا امیر المؤمنین علی بن ابی طالب (علیه السلام) نوشته شده را به نمایش گذاشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آستان مقدس علوی همزمان با جشنواره بین المللی غدیر در نمایشگاه آثار قیمتی و نسخه های خطی، نسخه خطی قرآن کریم که در سال 40 هجری به خط حضرت مولا امیر المؤمنین علی بن ابی طالب(علیه السلام) نوشته شده را به نمایش گذاشت.

این نمایشگاه در جشنواره بین المللی غدیر که در نجف اشرف برگزار می شود، توسط یوسف الشیخ راضی تولیت آستان مقدس علوی و معاون و اعضای هیئت مدیره آستان افتتاح شد.

فائق عبدالحسین از مسئولین آستان علوی گفت: نمایشگاه نسخه های خطی آستان مقدس علوی در حرم امیرالمؤمنین(ع) افتتاح شد که در آن آثار ارزشمند که برخی از آنان برای اولین بار در برابر دیدگان بازدیدکنندگان قرار می گیرد، به معرض نمایش گذاشته شد و از جمله آنها مصحف شریف است که تاریخ آن به بیش از 1400 سال باز می گردد و به خط امام علی(ع) نوشته شده است.

وی افزود: به زودی موزه ای در شبستان حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) افتتاح می شود که آثار قیمتی و نسخه های خطی آستان مقدس علوی در آن به نمایش گذاشته می شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha