جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عکس آرشیوی از حوزه علمیه خواهران / بانوان طلبه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از واگذاری مراحل گزینش نهایی مدیران مدارس علمیه خواهران استان یزد به هسته گزینش استانی از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، اظهار کرد: در سال گذشته بنا بر تصمیم مسئولین محترم مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور و با اعلام آمادگی این مدیریت، استان یزد یکی از معدود مراکزی است که موضوع جذب و گزینش مدیران مدارس علمیه آن به مدیریت استان واگذار شد و برای اولین بار آزمون کتبی و مصاحبه مدیران در خود استان یزد انجام می شود.

وی افزود: به منظور آشنایی بهتر و توانمندسازی بیشتر با مراحل گزینش و مصاحبه، قبلاً یک دوره کارگاه آموزشی برای اعضای تیم مصاحبه کننده در شهر مقدس قم برگزار شد که چهار نفر از همکاران این مدیریت، با  آیین نامه های گزینش آشنا شدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد بیان کرد: با توجه به اینکه اعضای هیئت امنا، از ارکان اساسی و تأثیرگذار حوزه های خواهران هستند برای انتخاب مدیر در یک مدرسه علمیه ابتدا از سوی مؤسس و هیئت امنای محترم یک یا چند نفر واجد شرایط لازم معرفی می شوند و سپس سایر شرایط و صلاحیت ها، طی برگزاری آزمون کتبی و مصاحبه علمی و مهارتی و تحقیقات لازم، مورد ارزیابی قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی از برگزاری اولین دوره آزمون کتبی و مصاحبه هسته گزینش استانی با حضور چهار متقاضی خبر داد و گفت: پس از انجام مراحل گزینش دونفر از شرکت کنندگان برای تصدّی مدیریت مدارس علمیه حضرت زهرا (س) شهرستان میبد و کوثر شهرستان ابرکوه به منظور اخذ تأییدیه نهایی به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور معرفی خواهند شد.

وی تصریح کرد: به منظور آشنایی بهتر با وظایف، آیین نامه ها و ضوابط حوزه های علمیه خواهران، قبل از شروع سال تحصیلی 98-97 برای مدیران جدید مدارس علمیه، دوره آموزشی و توجیهی «بدو خدمت مدیران» به صورت متمرکز در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد که  دو نفر از مدیران جدید از استان یزد نیز در آن دوره شرکت می کنند.

برپایه این گزارش، پیش از این، افرادی که برای مدیریت مدارس پیشنهاد می شدند، برای ارزیابی و گزینش به قم اعزام می شدند که واگذاری امر جذب و گزینش مدیران مدارس به استان این موضوع را تسهیل نموده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha