جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جنگ اقتصادی

حوزه/ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تنها راه حرکت اقتصاد حضور مسؤولان جوان، انقلابی، پاکدست، متدین و متخصص در مسؤولیت ها است، گفت: افزایش قیمت دلار کارت دعوت مستقیم برای نارضایتی است و می‌خواهند دلار را بالا ببرند و تورم را به ۶۰ تا ۸۰ درصد برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در نشست بصیرتی که با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و تبلیغی شهرستان بابل برگزار شد با اشاره به این که برخی ها در کشور زمزمه مذاکره با آمریکا را سر داده اند، گفت: متأسفانه جریان غربگرا در تلاش هستند تا مقاومت در برابر مذاکره را بشکنند.

وی با بیان این که متأسفانه عده ای در این کشور مشکلات اقتصادی را کاملاً به بیرون گره می زنند، افزود: این در حالی است که نابسامانی های اقتصادی کشور نتیجه عدم مدیریت صحیح در داخل کشور است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که یک گروه نفوذی برای ضربهزدن به انقلاب و اقتصاد کشور ورود کرده اند، بیان داشت: این عده با گزارههای غلط ذهن مسؤولان را با مطالب غیر واقعی پر کردهاند.

وی با بیان این که مسؤولان باید هوشیار باشند چون کودتای اقتصادی در حال شکلگیری است، خاطرنشان کرد: افزایش دلار کارت دعوت مستقیم برای نارضایتی است و میخواهند دلار را بالا ببرند و تورم را به ۶۰ تا ۸۰ درصد برسانند.

حجت الاسلام بائیان با بیان این که مسؤولان به جای شعار و وعده دادن یک طرح عملی را به مجلس ارائه کنند، گفت: برنامه کارآمدی برای مدیریت شرایط کنونی مشکلات اقتصادی وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که دلیل اصلی نابسامانیهای کشور کمبود قانون نیست، گفت: مشکل در بی کفایتی، ناکارآمدی، غیر انقلابی و بیمسؤولیتی برخی از مسؤلان است.

وی با اشاره به این که تنها راه حرکت اقتصاد حضور مسؤولان جوان، انقلابی، پاکدست، متدین و متخصص در مسؤولیت ها است، خاطرنشان کرد: کسانی که زندگی اشرافی و میلیاردی دارند نمیتوانند به جنگ اقتصادی دشمن بروند.

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که مسؤولان باید به جای تمرکز بر مفسدان، بر تولید فساد تمرکز کنند، تصریح کرد: تا زمانی که تعارض منافع در اجرای قوانین بین مسؤولان وجود داشته باشد نمیتوان به اجرا و تأثیر قوانین امید چندانی داشت.

وی با اشاره به این که یک جریان مرموز با افزایش قیمت ارز و گرانی حاصل از آن به دنبال ایجاد نارضایتی در میان مردم است، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید با شناسایی این جریان خطرناک آرامش و امید را به کشور بازگردانند.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت بهره گیری از افراد انقلابی و با انگیزه به منظور رفع مشکلات اقتصادی کشور تأکید کرد و گفت: باید برای مبارزه با فساد و رانت خواری از همه ظرفیت های موجود در کشور بهره گرفت.

وی با بیان این که سپاه و بسیج در دهه های اخیر ثابت کردند که همواره در مواقع حساس پشتیبان انقلاب و نظام هستند، خاطرنشان کرد: دولت باید از این ظرفیت بالا در جهت رفع مشکلات کشور بیشتر بهره گیرد.

حجت الاسلام بابائیان اقدامات سپاه و بسیج در محرومیت زدایی، سازندگی و همچنین اشتغال زایی را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: مسؤولان باید از این ظرفیت ارشمند در جهت رفع مشکلات اقتصادی و همچنین مسأله اشتغال استفاده کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha