چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 461382
۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۸
عزاداری دهه اول محرم در حرم مطهر رضوی آغاز شد

حوزه/مراسم سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از امشب با حضور زائران و مجاوران در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس،مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، با قرائت زیارت امین الله و خواندن شعر «بر مشام می‎رسد هر لحظه بوی کربلا» در رواق امام خمینی(ره) آغاز شد.

امشب زائران و مجاوران رضوی ضمن تشرف به حرم امام رضا(ع) با سوگواری و عزاداری به استقبال ماه محرم الحرام رفتند و غم شهادت مظلومانه سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) را به ساحت مقدس ثامن الحجج علی بن موسی رضا(ع)، تسلیت عرض کردند.

در ادامه برنامه شب اول محرم حرم امام رضا(ع) امیر عارف و حاج احمد واعظی به مدیحه‏ سرایی و ذکر مصیبت سیدالشهدا(ع) پرداختند و در بخش دیگر نیز آیت الله سیداحمد خاتمی سخنرانی کرد.

بر اساس برنامه‌‏ریزی‏‌های صورت گرفته در دهه اول محرم آیت‏ الله سیداحمد خاتمی، آیت‏ الله کازرونی و حجج اسلام و المسلمین حلواییان و سیدجعفر طباطبایی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

در این ایام در عموم صحن‏‌ها، رواق‏ها و امکان متبرکه حرم امام رضا(ع) به صورت شبانه‏‌روز برنامه عزاداری، سخنرانی و سینه‌‏زنی برگزار می‌شود.

گفتنی است، ویژه برنامه سوگواری و عزاداری دهه اول محرم در حرم مطهر رضوی به صورت زنده از رسانه ملی و پایگاه اینترنتی رضوی‌‏تی‌وی پخش می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha