جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار اساتید دانشگاهی با آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید مولد کار برای جوانان باشند، بر لزوم تجدید نظر در اصول آموزشی دانشگاه‌ها تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز در دیدار اساتید و مدیران دانشگاه آزاد، با عرض تسلیت به مناسبت ماه محرم، اظهار داشت: با توجه به اینکه امروز در جنگ اقتصادی با ابر قدرت‌های دنیا قرار داریم، لازم است در همه مراکز آموزشی تحولی جدی برای مولد کردن اقتصاد درون‌زا و اشغال زا شکل گیرد.

وضعیت دانشگاه‌های کشور از زمان رضاخان تاکنون تغییر چندانی نکرده است

امام جمعه اهواز، با بیان اینکه در چنین وضعیت اقتصادی باید هنرستان صنعتی و کشاورزی راه‌اندازی کرد، عنوان داشت: همه برنامه‌ها و شیوه درس خواندن ما از زمان رضاخان است و با گذشت ۸۵ سال تغییر چندانی نکرده است و این وضعیت رضایت‌بخش نیست.

آیت الله موسوی جزایری، تصریح کرد: با توجه به شرایط بحرانی کنونی، تعداد زیادی جوان بیکار با مدرک لیسانس و بعضاً فوق‌لیسانس داریم؛ حال‌آنکه اگر این جوانان مهارتی فرا گرفته بودند، آیا امروز در انتظار استخدام‌های دولتی می‌ماندند؟.

همه مسئولان نسبت به بیکاری جوانان مسئول هستند

نماینده ولی فقیه در خوزستان، خطاب به مسئولان دانشگاه آزاد گفت: شما به عنوان مسئولان فرهنگی باید مسئله «لا معاش له لا معاد له» را به عنوان یک فرهنگ اسلامی مطرح کنید؛ چراکه همه مسئولان نسبت به بیکاری جوانان مسئول بوده و فرهنگ دانشگاه باید به سمت آموزش علم اقتصاد و اشتغال‌زا، سوق پیدا کند.

لزوم تحول‌گرایی در دانشگاه‌ها / رشته های دانشگاهی به سمت اشتغال‌زایی سوق پیدا کنند

وی با بیان اینکه مسئولان فرهنگی و دانشجویی باید پیگیر مشاغل و مهارت‌آموزی جوانان باشند، بر لزوم تحول‌گرایی در دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: باید همه دانشگاه‌های ما به سمت رشته‌های اشتغال‌زا برای جوانان تغییر جهت دهند. دانشگاه‌ها باید به‌صورت تئوری و عملی به دانشجویان درس یاد دهند تا دانشگاه‌ها خروجی صحیح داشته باشند. این روش تدریس از تهران و مرکز خراب است و این ضعف است و ما به این حالت معترض هستیم.

آیت الله موسوی جزایری افزود: در حال حاضر سه میلیون دانشجو در کشور وجود داشته و در عین توسعه دانشگاه‌ها روح اصلی که همان مواد علمی رشته‌ها، آزمایشگاه، لابراتوار و ... هستند تغییر نکرده است که این نقطه ضعفی بزرگ است.

تجدید نظر در اصول آموزشی حاکم بر دانشگاه ها

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر اینکه باید در اصول آموزشی که حاکم است تجدید نظر شود، گفت: همه تکلیف شرعی داریم که پشت این قضایا را بگیریم و مطرح کنیم که رشته‌های دانشگاهی به سمت رشته‌های کاربردی و اشتغال‌زا تغییر کنند.

امام جمعه اهواز در پایان بیان کرد: در شرایط کنونی باید ضعف‌ها را بر طرف تا در برابر این تهاجمات دشمن منفعل نباشیم.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha