جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب سیدالشهدا (ع) تجلی عبودیت

حوزه/ «سیدالشهداء تجلّی عبودیت» عنوان جدیدترین اثر مؤسسه علمی تحقیقاتی دارالعرفان است که روانه بازار کتاب شد.

مدیر انشارات دارالعرفان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اعلام این خبر گفت: این کتاب به قلم محقق فرزانه استاد حسین انصاریان در چهار فصل «حقیقت و چیستی عبودیت»، «تجلّی شاخصه های فردی عبودیت در شخصیت امام حسین(ع)، «تجلّی شاخصه های اجتماعی عبودیت در قیام امام حسین(ع)» و «سیدالشهداء(ع)؛ تجلّی مقام ربوبیت و حریّت» تنظیم شده است.

سیدمحمد جواد آصف آگاه درباره اهمیت انتخاب این موضوع اظهارداشت: با رصد و آینده پژوهی در فعالیت های دشمنان اسلام و شیوع آنها توسط فضاهای مجازی که دشمنان اسلام سعی در کمرنگ کردن عبودیت میان جوامع دارند و با جایگزینی انسانیت، قصد دارند انسان معاصر را با عبودیت بیگانه کنند، استاد انصاریان بر آن شدند تا با نگاهی متفاوت به واقعه عاشورا پاسخ درخوری به این شبهات و دروغ پردازی دشمنان اسلام و تشیع بدهند، بنابراین با تکیه بر کلیدواژه «عبودیت» و تطبیق آن در سیره سیدالشهداء(ع)، سعی کردند سیره و منش قرآن کریم و اهل بیت(ع) را در این باره به رشته تحریر در آورند.

وی درباره فصل دوم این کتاب خاطرنشان کرد: با مطالعات صورت گرفته، 15 مؤلفه فردی عبودیت شناخته شده. تیم پژوهشی این کتاب تمام این موارد را در سیره امام حسین(ع) مورد بررسی قرار داد و تجلّی شاخصه های فردی عبودیت در سیره آن حضرت را در این کتاب نشان داد.

مدیر انتشارات مؤسسه علمی فرهنگی دارالعرفان درباره سومین فصل از این کتاب بیان داشت: عبودیت علاوه بر مؤلفه های فردی در زمینه اجتماعی نیز دارای مؤلفه هایی است که در این کتاب سعی شده به خوبی به شاخصه های اجتماعی عبودیت در قیام حضرت سیدالشهدا (ع) پرداخته شود.

وی با بیان اینکه این کتاب با 400 صفحه در چاپ نخست خود به تعداد 1000 جلد منتشر شد، یادآور شد: یکی از اقدامات ارزرشمند درباره این کتاب، برگزاری جلسات نقد و بررسی توسط محققان و عاشوراپژوهان بوده است.

به گفته آصف آگاه، علاقه مندان جهت تهیه این کتاب می توانند با شماره های 09196522024 و 02537740427 تماس گرفته و همچنین به منظور آشنایی بیشتر با سایر آثار و نمایندگی های نشر دارالعرفان می توانند به نشانی اینترنتی ذیل مراجعه کنند؛

http://www.erfan.ir/farsi/article/view/76976

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha